רגעי חרדה קלים נרשמו בחיפה כאשר שתי להבות ענק נצפו מאזור בתי הזיקוק באזןר התעשייה הפטרוכימית במפרץ חיפה. בנוסף ללפידים הגדולים נצפה עשן שחור ככה המעיד על כך שלא כל הגזים נשרפו במהלך תהליך הפליטה לארובות ה"לפיד" - מחזה המעיד על תקלה, כך נמסר מאיגוד ערי מפרץ חיפה להגנת הסביבה. 

בבז"ן מספרו כי "מבדיקה שערך כונן האיגוד נמסר על הפסקת פעילות של אחד המתקנים בבתי הזיקוק ואנו מתחרים את האירוע". עוד נמסר כי העשן הרב שוחרר על מנת למנוע תקלת משמעותית יותר בתוך המתחם וכן כי נראה שהאירוע הסתיים.

חלק מאחד ממגדלי הקירור בבתי הזיקוק במפרץ חיפה התמוטט

עו"ד שרית גולן, יו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה, אמרה: "בזמן שמשפחות יושבות סביב שולחן השבת הן נאלצות לחזות במראות אימים של לפידים בוערים תוך פליטות חומרים רעילים לאוויר. התקלה הזאת, כמו תקלות נוספות המתרחשות ממתחם  בז"ן פעם אחר פעם, מחזקות את עמדת איגוד ערים שיש לפנות מלב האוכלוסייה את התעשייה הפטרוכימית וזאת ההחלטה שוועדת המנכ"לים הממשלתית הרלוונטית חייבת לקבל על מנת למנוע את שלל הסכנות הנשקפות ממתחם זה לציבור".

כזכור, בחודש יולי ארעה תקלה חמורה ומטרידה בבתי הזיקוק במפרץ חיפה, כאשר אחת מהארובות הגדולות וההיסטוריות במקום התמוטטה. מקרה זה הוסיף לביקורת הנרחבת נגד הימצאות האתר בקרבת אוכלוסייה אזרחית רבה.