בבריטניה חוששים כי זן חדש של קורונה שמתפשט במהירות רבה יותר מהמקורי יוביל להקשחת ההגבלות. אתמול (שישי) כינס ראש הממשלה בוריס ג'ונסון ישיבת חירום בעקבות הזן החדש של הנגיף שהתגלה במדינה, שככל הנראה מדביק במהירות רבה יותר מהזן המקורי.

לפי הדיווחים, בישיבה לא התקבלו החלטות קונקרטיות, אולם קיימת אפשרות שתוחמר מגבלת התנועה באזור שבו התגלה הזן החדש, דרום-מזרח המדינה - כולל לונדון. ייתכן כי כבר בהמשך היום (שבת) תצא הצהרה רשמית בדבר המגבלות שיוטלו על המדינה בעקבות הזן החדש. 

מרגרט קינן היא הראשונה בעולם שקיבלה את חיסון הפייזר נגד נגיף הקורונה (צילום: רויטרס)

הזן החדש כבר הדביק יותר מ-1000 אנשים, רובם בדרום אנגליה, ואותר כבר ביותר מ-60 מוקדים. לפי דיווחים ב"טלגרף" ובכלי תקשורת נוספים, מדענים ממשלתיים ערכו ניסויים על הזן החדש ואישרו את החשש כי הוא מדבק הרבה יותר מהזן המקורי של הנגיף, וגורמים שונים בקהילה המדעית והממשלתית אישרו כי הראיות לכך מתחזקות. כל זאת כאשר מרבית בריטניה כבר נמצאת תחת מגבלות עקב העלייה בתחלואה ומוקדם יותר השבוע ג'ונסון אף קרא לציבור "להימנע מלחגוג את חג המולד עם המשפחות". 
"וריאציות דומות זוהו במדינות אחרות במהלך החודשים האחרונים, והמומחים שלנו עובדים קשה כדי לנתח את הממצאים", אמר שר הבריאות הבריטי מאט הנקוק. "אני חייב להדגיש בשלב זה כי אין כרגע שום דבר שמצביע על כך שהשינוי עלול לגרום למחלה קשה יותר ולפי ההערכה, לא סביר שהמוטציה תהיה עמידה לחיסון".
גם בדרום אפריקה דיווחו אתמול על זן חדש של הנגיף, 501.V2,  שייתכן שאף הוביל לגל השני שפרץ במדינה לפני שבועות ספורים, כך לדברי שר הבריאות במדינה שהזהיר מפני הזן החדש בציוצים שהעלה בחשבון הטוויטר שלו. לפי רשויות הבריאות בדרום אפריקה גם הזן הזה מתפשט מהר יותר מקודמו, אך מוקדם לדעת מהי חומרתו והאם החיסונים הנוכחיים יפעלו נגדו.
ארגון הבריאות העולמי (WHO) התייחס לפרסומים ואמר אתמול כי הוא נמצא בקשר עם החוקרים הדרום אפריקאים שזיהו את הזן החדש. הגוף העולמי הוסיף כי אין שום אינדיקציה לכך שהיו שינויים באופן שבו מתנהג הזן החדש של הנגיף, אך החוקרים בדרום אפריקה ממשיכים לגדל אותו במעבדה ולבדוק את מהירות ההתפשטות שלו.