משטרת איי מרשל חשפה בשבוע שעבר סירה ששטה באוקיינוס השקט ובתוכה משלוח הקוקאין הגדול שיותר שנתפס בכל האזור. על פי הדיווחים, על הסירה נמצאו לא פחות מ-1,430 קילוגרם של קוקאין בשווי של כ-80 מיליון דולר (כ-260 מיליון שקלים). על פי ההערכה, הסירה הנטושה שנשטפה אל חופי האי הטרופי אטול שכנה שם במשך שנים. צפו בדיווח של Fact News:

היועץ המשפטי לממשלה המקומית, ריצ'רד היקסון, אמר כי ככל הנראה הסירה נסחפה ברחבי האוקיינוס השקט ממרכז או דרום אמריקה. "ייתכן שהיא הייתה בדרכים בים במשך שנה או שנתיים", אמר. מהמשטרה נמסר כי הסמים, שנמצאו באריזות של קילו וסומנו באותיות KW, נשרפו כולם ביום שלישי האחרון, מלבד שתי חבילות שנמסרו לסוכנות לאכיפת הסמים האמריקאית לצורך ניתוח. 

שריפת הקוקאין  (צילום: Marshall Islands Police Department)
שריפת הקוקאין (צילום: Marshall Islands Police Department)

בשני העשורים האחרונים, נמצאו מספר רב של סמים אחרים לאורך קו החוף של איי מרשל, אך המציאה האחרונה הייתה ללא ספק הגדולה ביותר. לפקידי אכיפת החוק ישנן תיאוריות שונות לגבי מקורם של הסמים, ביניהם תיאוריה לפיה המבריחים נטשו את הסירה מחשש להיתפס, או שהם מתו במהלך הסופות בים. 

חבילות הקוקאין שנמצאו בתוך הסירה (צילום: Marshall Islands Police Department)
חבילות הקוקאין שנמצאו בתוך הסירה (צילום: Marshall Islands Police Department)

תושב האי אילוק, בו מתגוררים כ-400 איש בלבד, היה הראשון למצוא את הסירה, כך על פי Radio New Zealand. כאשר הם הבחינו בה, תושבי האי ניסו לגרור אותה אל החוף, אך היא הייתה כבדה מידי. אחרי שנכנסו אל הסירה על מנת להבין מה מקור הכובד, הם מצאו את הסמים ודיווחו על כך לרשויות המקומיות. בימים אלו, החומר נמצא בבדיקת מעבדה בתקווה שיוכל לחשוף מהיכן הגיעה הכמות ההזויה אל הים.