בהלת המוטציה החדשה לנגיף הקורונה נמשכת ביבשת אירופה. הולנד, בלגיה ואיטליה עצרו היום (ראשון) את הטיסות לבריטניה וממנה בעקבות המידע החדש אודות הזן החדש של הנגיף בבריטניה. צרפת, אוסטריה וגרמניה שוקלות לנקוט צעדים דומים. סקוטלנד, מדינת האי הבריטי, אסרה על יציאת תושבים לאזורים אחרים בממלכה וספרד, על אף שלא הטילה הגבלות חדשות, דורשת מהאיחוד תגובה מתואמת לסיטואציה. 

שר הבריאות הבריטי, מאט הנקוק, אמר כי קיימת חוסר ודאות רבה בנוגע אליו: "המוטציה של הנגיף מתפשטת במהירות ומסתמן כי קשה במיוחד להשיג עליה שליטה". בהתאם לכך הבהיר הנקוק כי הוא מעריך שהסגר שהוטל באזורים נרחבים במדינה, לרבות הבירה לונדון, צפוי להתארך עוד זמן ממושך.

מרגרט קינן היא הראשונה בעולם שקיבלה את חיסון הפייזר נגד נגיף הקורונה (צילום: רויטרס)

כאשר נשאל בראיון לרשת 'סקיי ניוז' בדבר הערכתו ליעד הסרת הסגר אמר הנקוק: "אנחנו נאבקים על מנת להשיג שליטה על הנגיף אך זה קשה במיוחד". הנקוק העריך כי "נראה שיהיה קשה להשיג עליה שליטה לפני שהשפעת החיסון תיכנס לתוקף".

כזכור, אתמול הוטל בבריטניה סגר נרחב על אזורים רבים, במטרה לנסות ולעצור את ההתפשטות המהירה של המוטציה החדשה. שר הבריאות הבריטי אמר בראיון כי מטרת הסגר היא ובראש ובראשונה לעצור את העלייה בתחלואה. בשבוע שעבר אמר ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון כי ההערכות הן שהמוטציה החדשה מדבקת יותר מהנגיף המוכר בשיעורים של כמעט 70%.

שר הבריאות הבריטי מאט הנקוק (צילום: REUTERS/Simon Dawson)
שר הבריאות הבריטי מאט הנקוק (צילום: REUTERS/Simon Dawson)

בתוך כך, בכלי התקשורת הבריטית מדווחים כי נכון לעכשיו אין כל אינדיקציה שהמוטציה החדשה של נגיף הקורונה קטלנית יותר מהנגיף המוכר. עוד הוסיפו ואמרו כי אין סיבה להעריך שהחיסונים נגד קורונה יהיו לא יעילים נגד המוטציה החדשה. ארגון הבריאות העולמי עדכן כי הוא מקיים קשר אדוק עם ממשלת בריטניה בנוגע להתפתחויות והבחינה של המוטציה החדשה.