דווקא כשמבצע החיסונים עומד להתחיל בכל רחבי העולם, המוטציה חדשה שנתגלתה לראשונה בבריטניה, מתחילה להתפשט בכל רחבי העולם. הערב (ראשון), משרד הבריאות האיטלקי הודיע כי אובחן חולה ראשון במוטציה של הנגיף במדינה, לאחר שחזר בימים האחרונים יחד עם אדם נוסף מהאי הבריטי. השניים כעת שוהים בבידוד. 

נתניהו לאחר ישיבת הקבינט

בתוך כך, מדינות רבות באירופה כבר התחילו לנקוט צעדים נגד המוטציה החדשה. הולנד, בלגיה ואיטליה עצרו היום את הטיסות לבריטניה וממנה. צרפת, אוסטריה וגרמניה שוקלות לנקוט צעדים דומים. סקוטלנד, מדינת האי הבריטי, אסרה על יציאת תושבים לאזורים אחרים בממלכה. גם אירלנד שוקלת לעשות זאת, וספרד, על אף שלא הטילה הגבלות חדשות, דורשת מהאיחוד תגובה מתואמת לסיטואציה.

שר הבריאות הבריטי, מאט הנקוק, אמר כי קיימת חוסר ודאות רבה בנוגע אליו: "המוטציה של הנגיף מתפשטת במהירות ומסתמן כי קשה במיוחד להשיג עליה שליטה". בהתאם לכך הבהיר הנקוק כי הוא מעריך שהסגר שהוטל באזורים נרחבים במדינה, לרבות הבירה לונדון, צפוי להתארך עוד זמן ממושך.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי התייחס הבוקר (ראשון) בראיונות בכאן ב' ובגלצ למוטציה החדשה ואמר ש"אין עדויות לכך שהיא עמידה לחיסון שפותח".

גם הממשלה לא לקחה סיכון מיותר, וקבינט הקורונה קבע שהטיסות לישראל מבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה יבוטלו. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הערב להחלטה ואמר כי "אתמול שמענו מגורמים בארגון הבריאות העולמי על המוטציה החדשה של נגיף הקורונה ושמענו גם את הצהרתו של ראש ממשלת בריטניה בוריס גו'נסון על התפשטות הנגיף עם המוטציה בארצו. קיבלנו היום החלטה קשה אבל היא מחויבת המציאות. סגרנו את השמיים לכל הטיסות לישראל מבריטניה, מדנמרק ומדרום אפריקה. אלה המדינות שבהן נוכחת המוטציה. במידת הצורך אנחנו נוסיף מדינות נוספות. כל מי שיחזור מהמדינות הללו יכנס לבידוד וחשוב מאוד שייבדק".