יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר התייחס הבוקר (שני) לניסיונות להגיע לפשרה שתמנע את פיזור הכנסת והליכה לבחירות בין הליכוד לכחול לבן, לאחר שאתמול הוסכם להאריך את הדדליין למועד העברת התקציב על מנת לדחות את מועד פיזור הכנסת, ואמר בריאיון בכאן ב': "בכחול לבן לצערי לא מודעים לעצמם - הם פועלים באופן של התאבדות פוליטית".

מיקי זוהר בישיבת סיעת הליכוד

"אני לא רוצה לדבר על משוואות פוליטיות למי יהיה רוב, כי אני חושב שצריך למנוע את הבחירות. אבל אם צריך ללכת לבחירות אין לנו שום חשש ללכת לבחירות", הוסיף. "הדבר הנכון הוא שנדחה היום את פיזור הכנסת, כדי שיהיה לנו מספיק זמן להמשיך לנהל את המו"מ. כמו למשל איך הממשלה הזו ממשיכה לתפקד כממשלה יציבה, ולא כממשלה בתוך ממשלה כפי שראינו בחודשים האחרונים".

"הדבר הנכון לעשות הוא שאבי ניסנקורן לא יהיה שר משפטים יותר כי זה ברור שזה יזיק ליכולת שלנו לייצב את הקואליציה", אמר, "אבל מה בכחול לבן אומרים - 'תמות נפשי עם פלישתים'".

"העיקרון הפריטטי הוא עיקרון שכשאתה מחזיק בתפקיד של שר משפטיים בנושאים שהם אקוטיים לליכוד - אלו דברים שיצרו המון משברים מול כחול לבן", הסביר. "הוא יכול לעשות תפקיד אחר, במקרה הזה מתעקשים שהוא יישאר שר המשפטים, ולכן אנחנו מנסים לחשוב על פתרון יצירתי. הצענו מספר רעיונות". 

מה למשל?
"שאת המינויים נעשה בשיתוף פעולה למשל, לא באופן חד צדדי. שיהיה מנגנון שיאפשר לשני הצדדים להיות בשליטה". 

גם דברים שהיו בסמכותו של שר משפטים בכל הקדנציות?
"כשאתה ממנה פרקליט מדינה למשל יש לזה השלכה על כל אזרחי ישראל. אנחנו מכירים את התנהלות מערכת המשפט, שאנחנו יודעים שלעתים היא חצתה גבולות, וזה לגיטימי שהליכוד, שהאג'נדה שלו היא לרסן את מערכת המשפט".