שיירת רכבים יצאה היום (שני) מהצפון לכיוון ירושלים במחאה על האלימות והפשיעה בחברה הערבית, לאחר רצח שלושת בני המשפחה בסוף השבוע האחרון שהביא את מספר הנרצחים השנה ל-95 קורבנות - שיא של כ-20 שנים. השיירה ובה נציגים מהרשימה המשותפת, ועדת המעקב של החברה הערבית ובכירי הציבור הערבי, יצאה מכפר קרע שבצפון וחסמה את כביש 6 לכיוון דרום באזור מחלף עירון בדרכה לכנסת.

איימן עודה במחאה על האלימות בחברה הערבית

"לא נלחמים בארגוני הפשיעה עם הבטחות ריקות של ראש הממשלה בנימין נתניהו אלא במאבק ציבורי בכל כבישי הארץ", אמר יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה בתחילת שיירת המחאה. "נכריח את הממשלה לשים סוף להזנחה הפושעת של החברה הערבית. ‏דורשים לחיות בחברה ללא נשק".

ח"כ יוסף ג'בארין אמר: "מחדשים את המאבק הציבורי וחוסמים את התנועה כדי שהממשלה והמשטרה יתחילו לזוז. נעביר את המאבק לזירה הארצית ולא נשב בשקט כל עוד המשטרה יושבת בחיבוק ידיים אחרי יותר מ-100 נרצחים בחברה הערבית השנה. היום מתחילים ונגביר את צעדינו".

ח"כ ג'אבר עסאקלה מסר: "בשם כל החברה הערבית ובעיקר בשם כל הקורבנות ומשפחותיהם, אנו מתחילים את דרכנו בשיירת הרכבים שיוצאת מכפר קרע למשכן הכנסת  נגד מדיניות הממלשה וחוסר המעש של הממשלה למיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית. זכותנו לחיות בביטחון - חובת הממשלה שזה יקרה".

ח"כ מטאנס שחאדה: "יצאנו היום לשיירת המחאה כי ברור לנו מי שמחפש תשובות לבעיית האלימות בחברה הערבית, יכול למצוא אותן רק אצל המשטרה שבמכוון מפגינה אזלת יד והתרשלות בכל הנוגע לטיפול בבעיות הפשיעה, האלימות והעבריינות".

"משטרת ישראל כבר הוכיחה בעבר שכשהיא רוצה היא יכולה, אלא שבכל הנוגע לחברה הערבית, חוץ מלהפעיל אלימות שוטרים ופרופיילינג, היא מעדיפה לעמוד מהצד ולומר: לא ראינו, לא שמענו, לא ידענו. אנחנו דורשים תקציבים, אנחנו דורשים סמכויות לרשויות המקומיות, אנחנו דורשים העצמה של החברה, ודרכי התמודדות מותאמות לחברה שלנו עם הבעיות הקיימות בה".

איימן עודה במחאה בכביש 6 (צילום: דוברות הרשימה המשותפת)
איימן עודה במחאה בכביש 6 (צילום: דוברות הרשימה המשותפת)

המחאה בכביש 6 נגד האלימות בחברה הערבית (צילום: דוברות הרשימה המשותפת)
המחאה בכביש 6 נגד האלימות בחברה הערבית (צילום: דוברות הרשימה המשותפת)

מהמשטרה נמסר כי בשל מחאה המתקיימת על כביש 6 והליכה של הולכי רגל על הציר, משטרת ישראל ביצעה חסימה של הכביש ממחלף עירון, לשמירה על ביטחון הציבור. התנועה מופנית לכביש 65 ומשם ניתן לנוע בכבישים 4 ו-2 לדרום. ציבור הנהגים מתבקש להישמע להוראות השוטרים ולפנות לצירים חלופיים.