אם החלטתם שאתם מעוניינים לשפץ את הדירה שלכם, שיפוץ קומפלט, כדאי מאוד שתדעו שהכל מתחיל מבחירת אנשי המקצוע הנכונים. אם התקציב העומד על הפרק עבור השיפוץ הוא 25000 ₪ בלבד, כדאי שתדעו שאנשי מקצוע שיודעים כיצד להתאים את הליך שיפוץ כל הבית לכל לקוח כגון: המשפצים בישראל, יסייעו לכם לבנות תכנית שיפוץ מקיפה לביתכם, בדיוק בתקציב העומד על  הפרק.

בשלב הראשון בניית תכנית שיפוץ
שיפוץ דירות קומפלט כולל הכל, כולל בו כמעט כל חדר בבית. כאשר עומד על הפרק תקציב לא מאוד מהותי לצורך שיפוץ הדירה, יש צורך לבחון היטב באיזה חומרים משתמשים לצורך השיפוץ וכיצד מבצעים את השיפוץ בצורה הטובה ביותר אשר מצד אחד יסב את התוצאות הטובות ביותר ומצד שני, יעמוד בגבולות התקציב שלכם. בשלב הראשון חשוב מאוד לבנות את תכנית השיפוצים. תכנית השיפוצים צריכה להתבסס על האופן שבו אתם מדמיינים את דירת המגורים שלכם, בהתאם לסגנון העיצוב הנחשק ביותר מבחינתכם ובהתאם לחדרים השונים בבית אשר חשוב לכם שיעברו שיפוץ. כמובן שמעבר להגדרת המראה הוויזואלי הנחוץ לכם, יש לבחון את הצרכים שלכם העומדים על הפרק ולהתחשב גם בהם.

כיצד משפצים דירה בזול?
שיפוץ דירה בתקציב נמוך לא פעם נראה כדבר בלתי אפשרי, בייחוד כאשר מעוניינים לשפץ את כל הדירה ולהעניק לה מראה שונה לחלוטין. לכן, כחלק מבניית תוכנית השיפוצים, יש צורך להתחשב בתקציב שלכם. בכדי לקבל את התמונה המדויקת לגבי כל מה שתוכלו לקבל במסגרת התקציב שלכם, חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע שמגיעים מעולם השיפוצים ויודעים מה משפיע על המחירים בתהליך שיפוץ. לא פעם, חריגה מהתקציב יכולה להיות בשל תכנון לקוי ולכן, יש לעשות כל מה שניתן בכדי להימנע מכך. עלות שיפוץ דירה תושפע מחומרי הגמר השונים שאתם בוחרים בהם לתהליך, כלים סניטריים, סוגי עבודות אלומיניום, סוגי עבודות נגרות ועוד.
 
ישנן דרכים שונות שבהן ניתן לחסוך בשיפוץ דירה כאשר התקציב הוא מוגבל כגון: לבחור בריצוף סוג ב, צביעה בגימור בסיסי, לחסוך בעלויות מוצרי גמר, לא ללכת על שכפטל אמריקאי, לחדש ריהוט קיים במקום לרכוש ריהוט חדש, לרכוש מוצרי הום סטיילינג בחנויות סטוק או באתרי קניות מסין ועוד. כמו כן, ניתן לחסוך על ידי ביצוע סקר שוק מהותי  ומעמיק טרם מתחילים בהליך השיפוץ.

היתרי בנייה ושיפוץ
שלב חשוב בהליך השיפוץ הוא לבחון האם ישנם היתרים שאתם צריכים להוציא לצורך בנייה בבית שמהווה חלק מתהליך השיפוץ. כל עוד הליך השיפוץ לא משפיע על החיצוניות של המבנה, על החזיתות או הפתחים, לרוב לא תדרשו היתר בנייה. אם תהליך השיפוץ כן משפיע על החזיתות או על החיצוניות של המבנה לא פעם תצטרכו לבקש היתרי בנייה רלוונטיים לתהליך. לאחר שמקבלים את ההיתרים הרלוונטיים ניתן להתחיל בהליך השיפוץ.

שיפוץ המטבח
המטבח מהווה חלק חשוב מהשיפוץ הכללי. הוא דורש תשומת לב משמעותית. לרוב את המטבח יכינו לכם חברת מטבחים או נגר והוא ידרוש תכנון מדוקדק על מנת שיהיה נוח ומותאם לצרכים של בני הבית. במסגרת שיפוץ המטבח יש צורך לשים דגש על אלמנטים שונים כגון: השיש הנבחר עבור המטבח ויצירת משטחי עבודה, מיקום הארונות שבמטבח ופתרונות אחסון נוספים, בחירת מוצרי פרזול למטבח ועוד.  אם הזמנתם מטבח כחלק מתהליך שיפוץ כדאי שתזמינו אותן מוקדם ככל האפשר שכן, האספקה לוקחת זמן. מרגע ההזמנה של המטבח תוכלו להמתין חודש ואפילו יותר ועל כן, אין ספק שכדאי להזמין במועד המתאים את המטבח בכדי שישתלב בתהליך השיפוץ.

שיפוץ חדר האמבטיה
שיפוץ חדר אמבטיה כולל בו את בחירת הכלים הסניטריים לחדר זה במידה וחדר השירותים משולב יחד עם חדר האמבטיה. כמו כן, חשוב מאוד לבחור אמבטיה או מקלחון בהתאם לגודל החלל, ארונות לאמבטיה ועוד. ניתן לבחור כיום באסלה תלויה המצורפת לניאגרה נסתרת, אך עליכם לבחון כמובן את העלות וכן את ההתאמה של ניאגרה סמויה לחדר האמבטיה שלכם. כמו כן, חשוב שתזכרו שתיקון ניאגרה סמויה יעלה לכם לרוב יותר מתיקון ניאגרה רגילה. כדאי לשלב גם ריצוף מבריק בחדר האמבטיה ולהפוך אותו לחדר מפנק וייחודי.

עבודות חשמל
עבודות חשמל מהוות עבודות חשובות מאוד בתוכניות השיפוץ. בתהליך שיפוץ מקיף ויסודי של דירה, יש צורך לבחון את מערכת החשמל, לדאוג שהיא תקינה, להרחיב את צינורות החשמל בהתאם לצורך, להתקין הארקה במערכת החשמל בכדי למנוע התחשמלות. כמובן שעבודות החשמל בתהליך השיפוץ חייבות להתבצע על ידי חשמלאי מוסמך ומקצועי, שיש לו תעודה ממשרד הכלכלה. לאחר ביצוע כלל עבודות החשמל הנדרשות בהליך השיפוץ, החשמלאי חייב לבדוק כי מערכת החשמל פועלת בצורה תקינה וכי היא איננה מסכנת את דיירי הבית בשום אופן.

עבודות גבס בתהליך שיפוץ
כיום, עבודות גבס מהוות עבודות פופולאריות ומבוקשות מאוד בהליך שיפוץ בית. הגבס הוא חומר זול ויחד עם זאת, באמצעותו ניתן לעצב את הבית בצורה מרשימה. בכל חלל ניתן לבנות נישות מגבס, להנמיך את התקרה של החלל באמצעות גבס, להתאים תאורה לכל חדר באמצעות עבודות גבס ייעודיות, לבנות ארון ספרים מובנה באמצעות גבס ועוד. ניתן לומר כי עבודות גבס יכולות להוסיף לא מעט בתהליך עיצוב הבית ויחד עם זאת, התקציב שיש להשקיע בהן הוא לא גדול מדי. לא פעם לצורך הקטנת חלל או הגדלת חלל כלשהו, ניתן להשתמש בקירות גבס על פני קירות רגילים.

חיפויים
חיפויים לקירות פנים או קירות חוץ יכולים להתבצע תוך שימוש במגוון חומרי גלם. מכיוון שהתקציב העומד על הפרק מראש איננו גדול מדי, חשוב מאוד לחפש חומר חיפוי שמצד אחד יעניק את הדקורטיביות הרלוונטית ומצד שני, לא יעלה לכם סכום משמעותי מדי. ניתן להתייעץ עם אנשי מקצוע מתחום השיפוצים אודות סוגי חומרים הרלוונטיים לחיפויים וההתאמה שלהם לתקציב שלכם ולביתכם באופן כללי.

תהליך שיפוץ כללי יכלול בו לא פעם עבודות נוספות כגון: עבודות ריצוף, תאורה, עבודות אינסטלציה ועוד. עם המשפצים בישראל תוכלו לשפץ את דירת המגורים שלכם בצורה מושלמת ובתקציב נמוך.

מוזמנים לראות עבודות שלנו בערוץ היוטיוב.