סוכל פיגוע ירי בסמוך לשער האריות בירושלים. מחבל חמוש בתת מקלע הגיע היום (שני) בשעות הערב סמוך לשער האריות בעיר העתיקה ופתח בירי לעבר שוטרים שניצבו במקום. לוחמי מג"ב שהיו באזור הגיבו במהירות וניהלו קרב יריות מול המחבל שבסופו הוא נוטרל. נעצר חשוד בסיוע למחבל.

פיגוע ירי בעיר העתיקה, קרדיט דוברות המשטרה

סמוך לשעה 19:00 התקבלו במשטרה ובמד"א דיווחים אודות אירוע ירי במקום. מדובר בשעת ערב מוקדמת ובמקום בו שוהים אנשים לא מעטים, מה שגרם לבהלה רבתי. לוחמי מג"ב מנעו את הסלמת האירוע, שעה שירו לעברו של המחבל ונטרלו אותו במקום בטרם הספיק לבצע את הפיגוע המתוכנן. כתוצאה מהירי לא נפגע איש מכוחות הביטחון.

במהלך ריצה של שוטרים לעבר הזירה לאחר שנשמע הירי הראשון, מעד אחד השוטרים ונפצע קלות. פראמדיקים וחובשים של מד"א שהגיעו לזירה העניקו לו טיפול רפואי במקום. ופינו אותו לבית החולים שערי צדק עם חבלות בגב ובגפיים. 

הנשק שנתפס באירוע ירי בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
הנשק שנתפס באירוע ירי בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

"מתחקור ראשוני עולה כי חשוד שהגיע אל שער חוטה ביצע ירי בנשק מסוג קרלו לעבר עמדת אבטחה של שוטרים במקום. השוטרים יחד עם לוחמי מג"ב שפועלים בעיר העתיקה ביצעו אחרי המחבל מרדף רגלי תוך שיורה לעברם ונוטרל ע"י לוחמי מג"ב. במהלך המרדף שוטר נפגע כתוצאה מנפילה, מלבדו אין נפגעים לכוחותינו. מפקד המחוז, ניצב דורון ידיד, נמצא בזירה ומקיים ברגעים אלו הערכת מצב", נמסר מהמשטרה.

פאראמדיק מד"א אילן גור ארי סיפר "כשהגענו למקום, ראינו גבר כבן 36 בהכרה מלאה, אמרו לנו שבמהלך ריצה הוא נפל ונחבל, הענקנו לו טיפול ראשוני בשטח ולאחר מכן הוא פונה להמשך טיפול כשהוא סובל מחבלות בגפים ומצבו קל מאוד, בנוסף טיפלנו גם במחבל שנוטרל".

הלילה נרצחה אסתר הורגן מההתנחלות טל מנשה בשומרון, לאחר שיצאה לריצה אתמול בשעות הערב. במשטרה חוקרים את האירוע כאירוע על רקע לאומני.