בסיומו של דיון דרמטי בכנסת, הפילה המליאה את הצעת החוק שנועדה למנוע את ההליכה לבחירות, ומשמעות הדבר היא הכנסת אמורה להתפזר בחצות והבחירות יתקיימו ב-23 במרץ. בעקבות החלטתה של ח"כ מיכל שיר להצביע נגד ההצעה ולאחר שח"כ שרן השכל נעדרה מהמליאה, הכריז עליהן יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר, כפורשות מסיעת הליכוד.

מי שעמדה במוקד הדיון היא ח"כ מיכל שיר מהליכוד, שהצביעה נגד ההצעה, בניגוד לעמדת המפלגה. לאחר ההצבעה צייצה שיר: "אני שלמה עם מצפוני לעשות את המעט שביכולתי כדי לסיים את המופע המביך הזה של ממשלה תקועה ומסוכסכת שמחזיקה מדינה שלמה בת ערובה של כסאות פוליטיים ולכן אתפטר מהכנסת ואצטרף ל״תקווה חדשה״ בראשות גדעון סער".

כמה מחברי הכנסת של הליכוד זעמו על הצבעתה של שיר וצעקו לעברה "גנבת מנדטים". במקומה ייכנס לכנסת הבא ברשימת הליכוד, שבח שטרן.

ח"כ אוסנת מארק חסכה במילות ביקורת על מיכל שיר

בראיון בכאן ב' אמרה הבוקר שיר כי "עשיתי את כל מה שאדם שנשבע אמונים למדינת ישראל צריך לעשות. בסה"כ קיימתי את האמונה שלי. היום אגיש בשעה 15:15 את מכתב התפטרותי. לא האמנתי שהחוק יכול בכלל לעלות". כשנשאלה אם הייתה מתואמת עם אנשי כחול לבן, הבהירה ש"לא ידעתי מה הם עושים, התלבטתי עם עצמי, התייצעתי עם אנשים שאני מעריכה, קיבלתי על עצמי את האחריות והצבעתי".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צייץ לאחר ההצבעה: "כחול לבן חזרו בהם מההסכמים וגררו אותנו לבחירות מיותרות בזמן משבר הקורונה. אנחנו לא רוצים בחירות והצבענו נגדן גם הערב, אך איננו חוששים מבחירות - כי אנחנו ננצח!".

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, צייץ: "‏לאחר שביקשתי להכריז על יפעת שאשא ביטון כפורשת, אבקש להכריז כך גם על ח״כ מיכל שיר ועל ח״כ שרן השכל. שיר הצביעה בניגוד לעמדת הסיעה והשכל סירבה להגיע להצבעה וזאת בניגוד לעמדת סיעת הליכוד שעשתה הכל כדי למנוע את הבחירות. הגיע הזמן לשים סוף לאלו שמנצלים את תנועת הליכוד ופועלים נגדה".

ח״כ עפר שלח (יש עתיד) אמר אחרי ההצבעה: ״האנשים ישרי הדרך בכחול לבן הביסו את הפחדנות של גנץ ואשכנזי. הממשלה הרעה הזאת הגיעה לסוף דרכה, עכשיו הזמן להביא את השינוי!״.

ח״כ עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת) אמרה על פיזור הכנסת: ״זהו - הפארסה של הממשלה הזו נגמרה. מערכת הבחירות הזו תהיה קשה ומסוכנת, אבל היא הרע במיעוטו. אנחנו נציג אלטרנטיבה ערבית יהודית, שמאלית, דמוקרטית - ונעשה הכל כדי להחליש את הימין״.

לאחר שנפל חוק "הפשרה", מרכז האופוזיציה ויו"ר סיעת יש עתיד-תל"ם, ח"כ מאיר כהן, אמר: "ממשלת השיתוק הלאומי קרסה. הגיעה הזמן של אזרחי מדינת ישראל לזכות לממשלה שתטפל במשבר ולא בעצמה. ישראל יוצאת לבחירות שיהיו הזדמנות בלתי חוזרת להחליף את נתניהו, לתת תקווה ולעשות שיהיה פה טוב. אנו קוראים לכל מי שרוצה שינוי להתייצב אחרינו בדרך להקמת ממשלה שתוביל את ישראל בשנים הבאות. אנחנו בראשות יאיר לפיד האלטרנטיבה היחידה לנתניהו".

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, צייץ בטוויטר: "21/03/2021, שוויון, חופש, שלום. יחי השמאל הישראלי". ח"כ מרב מיכאלי (העבודה) צייצה בסיום ההצבעה על חוק פיזור הכנסת: "‏איפה היו גנץ, אשכנזי ושמוליפרץ שלא באו להצביע נגד הקומבינה הלילה? בטח ישבו וכתבו מצע חדש של הבטחות להפר לבוחרות.ים. עכשיו כשהבחירות הן עובדה מוגמרת אפנה בבוקר לביהמ״ש בבקשה להקדים את הדיון בעתירה שלי נגד ההחלטה שהעבירו שמוליפרץ לביטול הפריימריז במפלגת העבודה. מן ראוי שיפרשו לפני".

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, אמר: "‏הממשלה הזאת נולדה מתוך גזענות ופחד ויש מסקנה אחת שאזרחים יהודים וערבים חייבים להסיק מהכנסת ה-23: כל מי שיוריד ראש מול הסתה ושנאה מיד יהפוך להיות הקורבן שלה. הניסיון העקום להאריך את חיי הממשלה הזאת הייתה הכישלון האחרון שלה. הפעם אל תצפו מחיקוי להיות אלטרנטיבה".