יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התראיין הבוקר (שלישי) לכאן רשת ב' לאחר ההצבעה על פיזור הכנסת שנפלה, וקרא שוב לאיחוד כוחות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני חושב שכל ארבעת המפלגות, ישראל ביתנו, יש עתיד-תל"ם, גדעון סער וימינה צריכה לקיים משא ומתן עם השחקנים האחרים, זה יאפשר להגיע ל-63-64 מדנטים". עם זאת, לגבי סער אמר: "אני תוהה אם זו 'תקווה חדשה' ולא גרסא חדשה של כחול לבן". 

גדעון סער ויפעת שאשא ביטון במסר משותף לאחר הודעת ההצטרפות



אתה חושב שיש תקווה שבבחירות מספר ארבע תהיה הכרעה?
"אני חושב שתהיה הכרעה, אבל אני רוצה קואליציה עם מפלגות חילוניות ליברליות. תסביר לי, איך ראש ממשלה מכהן יותר מעשור, הולך שלוש פעמים למערכות בחירות ולא מצליח. אתם (הליכוד) הכשלתם שלוש פעמים, אולי תפנו דרך למישהו אחר? זהו, שחררו". 

מה הסיכוי של גדעון סער, המוביל בסקרים? אתה רואה בו את האופוזיציונר שיגיע לבלפור? 
"אני באמת מציע לכולנו להוריד את האמביציות, מה שאני רואה זה שיש פעם ראשונה אופציה אמיתית להקים קואליציה ללא נתניהו. אני חושב שכל ארבעת המפלגות - ישראל ביתנו, יש עתיד, מפלגתו של גדעון סער וימינה, צריכות לקיים משא ומתן עם שחקנים נוספים,  זה יאפשר להגיע ל-63-64 מנדטים". 

ומי יעמוד בראש הבלוק?
"לגביי גדעון סער אני תוהה אם זו תקווה חדשה, ולא גרסה חדשה של כחול לבן. הבעיה שלי היא שמאז פרישתו של סער מהליכוד, הוא נמצא בשיח צפוץ עם ראשי המפלגות החרדיות. זה טבוע בהן שהוא לא יוותר עליהן בשום קואליציה. הן מצדן פשוט מבהירות לסער שלא נכנסים לשום קואליציה ללא נתניהו, אז מי שקשור בטבור לדרעי, ליצמן וגפני, בסופו של דבר ימצא את עצמו עם נתניהו".

יש לו חיבור עם החרדים.
"זה לא ערוץ מקשר, הוא קשור בטבור לחרדים. הוא צריך להבהיר שהוא הולך לקואליציה ציונית וליברלית על ידי כך שיעסוק גם בנישואים אזרחיים, בפתיחת עסקים בשבת, לימודי ליבה. קשה לי לראות איך הוא יקים קואליציה כך. ברגע שהוא קשר את עצמו לראשי המפלגות החרדיות, הוא באותו רגע קושר את עצמו גם לנתניהו. אני שמעתי את ההצהרות שלו 'בשום פנים ואופן', אבל כבר ראיתי עוד שאמרו שלא ישבו עם נתניהו, וראינו מה קרה בסוף".

ליברמן הוסיף: "בני גנץ, אשכנזי ועוד חבר כנסת מכובד וותיק שהוריד את השפם שאמרו את זה, בסוף ראינו מה התוצאה. אותי באמת מעניין כרגע לא רק מה האדם אמר באופן פומבי, כי בעיתונים החרדים הוא עומד על כך שהוא לא ישב עם נתניהו בקואליציה. אני גם רוצה לדעת באמת מה ההתייחסות שלו לנושאים כמו לימודי ליבה, גיוס תלמידי ישיבות ונושאים נוספים. לצערי, אני שומע את סער מתראיין ואומר שהוא לא פוסל את ש"ס ויהדות התורה. אני מצפה להצהרות ברורות. אני רוצה להבין מה המשימה שלו, האם היא כוללת את כל המפלגות הליברליות".