לאחר ההצבעה הדרמטית הלילה בכנסת, בליכוד מעריכים כי אין דרך למנוע את פיזור הכנסת. מי שהתייחס לנושא היה יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, שהבהיר הבוקר (שלישי) בראיון בגלי צה"ל כי "לא יהיה מאמץ למנוע את פיזור הכנסת כי גנץ חזר בו מכל ההסכמות שהושגו במשא ומתן". זוהר הוסיף: "הסכמנו להבטיח את הרוטציה. הייתה התעקשות של גנץ להמשיך בשיח הדיקטטורי שלו".

בתוך כך, שר האוצר ישראל כ״ץ, פנה  אל יו״ר כחול לבן בני גנץ ואל כל סיעות הכנסת לגלות אחריות לאומית ולאפשר היום, ללא קשר לכל המחלוקות הפוליטיות, את העברת חוקי היסוד שיאפשרו, לדבריו, תפקוד תקין של מדינת ישראל מראשית ינואר ועד לאחר הבחירות הצפויות ואישור התקציב הבא.

בתגובה לכך, פרסם זוהר: "העברת תקציב 2020 היא דבר נכון ומתבקש בלי שום קשר לכל המאבקים הפוליטיים. אני קורא לשר האוצר להביא את התקציב לכנסת בהקדם, כמובן שאפעל לאישורו המיידי".

העימות בין בצלאל סמוטריץ למיקי זוהר בוועדת הכנסת (צילום: ערוץ כנסת)

מוקדם יותר שוחח השר לשיתוף פעולה אזורי, ח"כ אופיר אקוניס, עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM לאחר הלילה הסוער בו המליאה הפילה את הצעת החוק שנועדה למנוע את הבחירות, ועל רקע פיזורה בחצות. הוא האשים את כחול לבן ב"התאבדות פוליטית", תקף את מיכל שיר, שהצביעה נגד הצעת החוק, ואמר שהיא "בגדה במצביעי הליכוד".

גולן: השר אופיר אקוניס; ענת כזה לא היה לנו.
"היו דברים מעולם. היה את התרגיל המסריח, היה גניבת קולות, אפשר למצוא. מה שמטריד זה, שבתוכנית שלכם הסברתי איך מונעים בחירות, איך הליכוד יצביע נגד פיזור הכנסת, כל הדבר הזה היה אמור לקרות אתמול ולהשלים את המהלך הלילה".

לא מדובר בניסיון למנוע את הבחירות אלא ניסיון להתאים את המועד לנוחיות של נתניהו.
"זה לא נכון, עשינו הכול כדי להימנע מבחירות".

בסופו של דבר הליכוד הפר את התנאי הבסיסי של תקציב דו שנתי, ניסה לפרק לתקציב חד שנתי, במועד שמתאים לו, מסתבר שאפשר להעביר עד ה-5 בינואר.
"כל מה שקרה עד אתמול ועד היום, לא יעבור התקציב של 2020 ונכון שבחודש יוני או יולי לאור ההתפתחויות של המגפה הנוראה הזאת של הקורונה".

3,500 נדבקים אתמול.
"יכול להיות שאנחנו בפתחו או בתחילתו של גל שלישי, אבל גם הוא יעבור והעולם יחזור ככל שאפשר לחיים שגרתיים. לעניין הבחירות, אם סיעת כחול לבן לא הייתה רוצה במתווה של תקציב עד הלילה הזאת, מה שהיה קורה זה שהיינו יכולים להמשיך את כהונתה של הכנסת, של הממשלה, החוק אפשר לנו עד סוף מרץ 2021 להעביר תקציב. זה לא קרה".

מוטרדים אלפי אנשים ללא עבודה ובעלי העסקים שסגרו, לא מעניין אותם הפוליטיקה הקטנה. איפה כל מה שהבטחתם?
"גם אני אזרח מדואג, צריך לדאוג לתקציב".

שלוש שנים, זה מטורף.
"אני לא חולק. אתם אומרים את מה שהליכוד אומר, אבל צובעים את זה בשאלה כזאת שרוצה להטיל את האשמה על הליכוד. מה שהיה אתמול זה לא חרקירי של כחול לבן, זה התאבדות בקפיצה מגג הכנסת, במודע כחול לבן, שכבר איננה מפלגה, התאבדה פוליטית אתמול. היא לא תהיה עוד בכנסת הבאה תשכחו מזה, תשכחו מאלה שבאו ואמרו 'רק לא ביבי'".

אולי גם אתם לא?
"ראיתי סקרים שנעשו אתמול בשעות הערב שמפורסמים בדקות אלה בערוץ הכנסת, הליכוד יציב סביב ה-30 מנדטים".

הגוש לא יציב.
"אנחנו נראה את הדבר בקלפיות".

גדעון סער?
"ככל הנראה שאב את כל מה שעל הנייר, הוא 19 או 20, מדבר שלא יתקיים עוד בכנסת הבאה וזו היא כחול לבן. לפני שבועיים-שלושה מספר דומה או אפילו יותר היה למפלגה בשם ימינה והנה זה פלא יש לה 12. רוצה לומר, הדבר הזה משתנה, המנדטים שמחפשים בית, פעם היו בקדימה, פעם בכולנו, חלקם בשינוי בעבר".

מיכל שיר?
"אני חושב שמיכל שיר עשתה מעשה בלתי מוסרי בעליל, בלתי ראוי, לא פרלמנטרי, גנבה מנדט. היא בגדה במצביעי הליכוד, שכאשר הטילו מחל בקלפי הם אמרו – הליכוד ובתוכם מיכל שיר שפשוט עשתה אתמול מעשה בלתי מוסרי ברמה הפוליטית. היא גנבה את המנדט שניתן לה בשם מצביעי הליכוד. עם הבלתי מוסריות הזאת היא הולכת למפלגתו של סער, יחשבו אנשים אם הם רוצים את זה".

מה זה שונה מהנדל והאוזר?
"האוזר והנדל עברו 4 מפלגות בשנה אחת ועוד היד נטויה".

כמה גדעון סער עומד מאחורי הקלעים של כל הסיפור הלילה?
"בעיניי זה פחות חשוב, חשובה התוצאה. אני חושב שבנושא הבדיחה ששמה כחול לבן, בדיחה פוליטית אמיתית. אני מניח לגבי מיכל שיר ושרן השכל וודאי, לגבי הח"כים של סיעת כחול לבן, אני מניח שהם לא בדיוק סרו למרותו של מנהיגם היוצא בני גנץ, תשאלו אותם אם שמעו לגדעון או לגנץ?".