הכנסת ה-23 צפויה להתפזר הלילה בחצות (שלישי) לאחר שהלילה נפלה הצעת החוק שנועדה להביא לדחיית אישור התקציב ובכך נמנעה פשרה בין הליכוד לכחול לבן. כעת נשואות עיני המפלגות - והציבור - ל-23 במרץ, אז צפויות להיערך הבחירות לכנסת ה-24. 

גנץ תקף את נתניהו: "אחרי הבחירות הוא לא יהיה עוד ראש הממשלה"

הבוקר פורסם בערוץ כנסת סקר חדש, שנערך אתמול, עוד בטרם נפלה הצעת החוק, אך היא ממשיכה את המגימה של הסקרים הנוספיםפ שנערוהכ, ולפיה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולליכוד אין רוב להקמת קואליציה. 

על פי הסקר, הליכוד מקבל 29 מנדטים, מפלגת "תקווה חדשה" בראשות גדעון סער מקבלת 20, ימינה 14, יש עתיד 13 ואילו הרשימה המשותפת מאבדת ארבה מנדטים לעומת הכנסת הנוכחית ויורדת ל-11. 

בגזרה החד ספרתית, המפלגות החרדיות שומרות על כוחן, כשש"ס מקבלת שמונה מנדטים ויהדות התורה שבעה. גם ישראל ביתנו מקבלת שבעה מנדטים, אחד יותר מכחול לבן שמתרסקת, ושניים יותר ממרצ, ששוב מתקשה להתרחק מאחוז החסימה. 

במפת הגושים, גוש ליכוד-מפלגות חרדיות עם 44 מנדטים, גוש מתנגדי נתניהו עם 62 מנדטים. ימינה בראשות נפתלי בנט עם 14 מנדטים.

הנסקרים גם נשאלו האם נכון ללכת לבחירות או להמשיך את כהונת הממשלה הנוכחית. בקרב כלל המשיבים, 41% בעד בחירות, 36% בעד להמשיך את כהונת הממשלה ו-23 אחוזים לא יודעים. בקרב מצביעי כחול לבן 43% אמרו שהם בעד בחירות, בדיוק אותו אחוז שאמר שצריך להמשיך את כהונת הממשלה. בקרב מצביעי הליכוד 28% בעד בחירות לעומת 63% שקראו להמשיך את כהונת הממשלה. 

בסקר שנערך עבור ערוץ הכנסת על ידי מנחם לזר - מנהל פאנלס פוליטיקס השתתפו 530 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסיה הבוגרת במדינת ישראל, יהודים וערבים כאחד - מגיל 18 ומעלה. הסקר נערך ב-21 בדצמבר 2020. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.4%.