אסתר הורגן, בת ה-50 שנרצחה ביישוב טל מנשה שבצפון השומרון ביום ראשון, הובאה הבוקר (שלישי) למנוחות בבית העלמין שקד שבהתנחלות טל מנשה בה מתגוררת משפחתה. המשטרה והשב"כ מעורבים בחקירת הרצח, ונבדק החשד שמדובר בפעולה על רקע לאומני. מצוד מתנהל אחר החשודים במעשה.

כאמור, ההלוויה נערכת בהשתתפות עשרות בני אדם, לאור הגבלות הקורונה, ונוכחים בה ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה), ח"כ ניר ברקת (הליכוד) ושר ההתיישבות צחי הנגבי. רב הישוב, ראובן עוזאיל, היה ראשון הסופדים: "כמעט יומיים שנעלמת לנו. נעלמת לבנימין, לישוב, למשפחה ולחברים. למדנו ממך את המושג של הטוב והחסד. זה הדבר הקשה ביותר, היית צעירה, אני לא זוכר אותך אחרת. היינו יחד בסעודת שבת".

הוא הוסיף: "לשנייה לא חשבנו שזאת הפעם האחרונה שנראה אותך. אמרנו שבת שלום ואין שלום. היה לך כשרון שלא ראיתי אצל אף אחד, תמיד צוחקת ותמיד בקלילות. היית אישה של שמחה וחיוך. תמיד. הגורל אכזר".

הנגבי וברקת בהלוויה בשומרון (צילום: שלומי גבאי, וואלה!News)
הנגבי וברקת בהלוויה בשומרון (צילום: שלומי גבאי, וואלה!News)
פרידה אחרונה מהנרצחת (צילום: שלומי גבאי, וואלה!News)
פרידה אחרונה מהנרצחת (צילום: שלומי גבאי, וואלה!News)

הדובר הבא בהלוויה היה ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן: "אשת חסד, נפש טהורה, מלאת שמחה. איך נקטפת מאיתנו ביד כל כך אכזרית, רק בגלל שאת יהודיה". במהלך ההספד אמר עוד: "אנחנו בוכים ושבורים אבל לא מיואשים. זהו רגע של בחירה, הרוצחים בחרו במוות, אנחנו בוחרים בחיים. הברברים הביאו חושך, ואנחנו נביא אור",

בהמשך דבריו אמר כי "על ממשלת ישראל לתת תגובה ציונית לפשע הנוראי הזה ולהקים ישוב חדש בשומרון לזכרה, הכפל את הישוב טל מנשה. אדוני ראש הממשלה עזרו לנו להמשיך בדרכה של אסתר בהוספת אור". הוא הוסיף: "אנחנו מבטיחים להיות עם המשפחה לתמיד, לרוצחים הברברים אני אומר לעולם לא נישבר, עם ישראל חזק מימכם".

השר הנגבי הוסיף: "הרוע, השפלות והאכזריות של אויביו. אין בזה חדש. אבל כשהרוע האכזרי והמפלצתי שלח את ידו אל אסתר - לא די בכך שנספיק לעמוד איתן, צריך להעמיק את השורשים במקומות אלו, ולנקוט במעשה שירחיב את ישוב זה".

הלוויתה של אסתר הורגן שנרצחה. בבית העלמין שקד, בטל מנשה (צילום: שלומי גבאי, וואלה!News)
הלוויתה של אסתר הורגן שנרצחה. בבית העלמין שקד, בטל מנשה (צילום: שלומי גבאי, וואלה!News)
ראש מועצת השומרון, יוסי דגן (צילום: שלומי גבאי, וואלה!News)
ראש מועצת השומרון, יוסי דגן (צילום: שלומי גבאי, וואלה!News)

מוקדם יותר היום, בעלה, בנימין הורגן, סיפר על מקרה הרצח מנקודת ראותו ודיבר על אסתר בראיון לרשת ב'. "התחילה חשכה, לא ידענו איפה היא נמצאת. התחלנו לחפש עם חברים שכנים, שלחתי הודעה בקבוצת היישוב, אף אחד לא ראה אותה. תיארתי לעצמי שהיא יצאה לרוץ, כי זה דבר שבשגרה, אבל זה שהיא לא חוזרת, זה מחשיד. ברגע שעירבנו את המשטרה, התחיל אירוע מקיף. כל תושבי האזור נרתמו, עם כוחות נוספים מהאזור, הילדים השתתפו בחיפושים, עד שבאמצע הלילה היא נמצאה", אמר הבעל. 

כשהתבקש להתייחס אל האדם שהייתה אסתר, אמר: "המילים הראשונות שעולות לראש זה יופי, חן, אהבה, שמחה. רק טוב, לראות את הטוב והיפה בכל דבר ולעבוד קשה בלמצוא את היפה ולהעצים אותו. היא עשתה את זה בכל דבר. היא עשתה לנו כאן בית מרהיב ביופיו, היא תמיד הייתה מאוד מטופחת, שמרה על עצמה בכל דרך אפשרית, וגם ביופי הפנימי שלה, הכל היה קשור. האהבה, החיוביות, החיוניות, זה מה שהיא חיה בכל רגע בחייה והיא נתנה לי ולששת ילדינו ולשני נכנדנו, היה לה כל כך הרבה לתת".

עוד דיבר על מצבו המנטלי שבו הוא שרוי מאז המאורע. "אנחנו במין סרט אימה כזה שקשה לי בכלל להבין שזה אמיתי. עוטפים אותנו בהמון אהבה וחום ואני מקבל מסרי תמיכה ואהבה מכל קצוות תבל, מהחברים, מהמשפחה, ידידם, מכרים מהעבודה, וגם אנשים שאני בכלל לא יודע מי הם, או שהכירו אותה או שלא". 

בת ה-50 שאותרה ללא רוח חיים בשומרון. צילום: מצלמות אבטחה

הורגן, תושבת היישוב טל מנשה בשומרון, יצאה את ביתה ביום ראשון בשעה 13:00 להליכה, ובשלב מסוים בשעות הלילה דיווח בעלה למשטרה כי היא לא שבה לביתה. בעקבות הדיווח, והעובדה שלא מוכר רקע של אלימות בתוך המשפחה, הוזעקו כוחות משטרה לאזור ופתחו בסריקות בניסיון לחפש אחריה. מאוחר יותר דיווחה חברתה כי היא ראתה אותה נכנסת ליער ב-13:50.

במהלך החיפושים היא נמצאה בצד הדרך ללא רוח חיים כשעליה סימני אלימות קשים. מחקירה ראשונית עולה כי גולגולתה רוצצה באמצעות חפץ כבד לאחר שככל הנראה הותקפה במהלך ההליכה. בשל התפתחות בהליכי החקירה, הוטל צו איסור פרסום כולל על החקירה לרבות פרטיה, שמות החשודים ופרטים נוספים. ידוע כי בחקירה מעורב גם השב"כ.