חברי ועדת הבדיקה של פרשת הצוללות וספינות המגן סער 6, הודיעו היום (שלישי) לשר הביטחון, בני גנץ, על פרישתם מניהול הוועדה. דברים אלו מגיעים לאור ההגבלות שהטיל היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, על הוועדה נוכח ההליכים הפליליים המתנהלים בנשוא במקביל. בתוך כך, שר הביטחון שלח מכתב למנדלבליט בו הוא ביקש ממנו לסיים באופן דחוף את תהליך הבחינה ולאפשר את עבודת תחילת הוועדה.

ההצבעה בכנסת על הקמת וועדת החקירה לפרשת הצוללות. צילום: דוברות הכנסת

"בעת שנטלתי על עצמי את ראשות הוועדה, היה זה משום שחשתי כי מדובר במשימה לאומית וציבורית חשובה ביותר, ומתוך רצון כן ואמיתי להגיע לחקר האמת. בנסיבות שנוצרו, חוששני כי אין כל אפשרות ממשית לבצע בדיקה אפקטיבית ואמינה בנושא כה חשוב וחיוני למדינת ישראל", כתב יו"ר הוועדה סטרשנוב בכמתב ששלח לגנץ, ליועמ"ש וליועץ המשפטי למערכת הביטחון.

לאחר מכן, גנץ  שלח את המכתב  ליועץ המשפטי לממשלה, בו הוא דרש ממנו לסיים את הליך הבחינה והסדרת הסמכויות של ועדת הבדיקה הממשלתית לפרשת הצוללות וכלי השיט. גנץ כתב ליועץ המשפטי לממשלה, כי "לאור החשיבות הרבה של הנושא, הוא מבקש ממנו לסיים באופן דחוף את הליך הבחינה ולאפשר את תחילת עבודת הוועדה משום שמדובר בנושא בעל חשיבות ראשונה במעלה- ביטחונית, כלכלית וציבורית".

מכתב גנץ ליועמ''ש (צילום: ללא קרדיט)
מכתב גנץ ליועמ''ש (צילום: ללא קרדיט)