ליקויי בנייה בנכס עשויים לכלול מגוון רחב של תקלות, כשלים ופגמים הקיימים במבנה אשר עלולים לפגום במראהו, בשלמותו הפיזית ובערכו הכספי, כמו גם בהנאתם ובביטחונם של הדיירים. ישנם סוגים אפשריים רבים של ליקויי בנייה בנכסים אך עם זאת ניתן לחלקם לשלושה סוגים עיקריים. הסוג הראשון הוא ליקויים קוסמטיים אשר נחשבים לליקויים הקלים ביותר מבין ליקויי הבנייה האפשריים. הסוג השני הוא ליקויי בנייה בבסיס המבנה ובשלד אשר עלולים לפגוע ביציבות המבנה ותוך כך לסכן את הדיירים שמתגוררים בו. הסוג השלישי כולל ליקויים אחרים שאינם קוסמטיים או קשורים לבסיס המבנה והשלד.

ליקויי בנייה הם למעשה הפער בין מה שהובטח לרוכש הנכס בהסכם המכר ובין מצב הנכס בפועל. הליקויים יכולים להתבטא בין היתר באיכות גימור ירודה בדירה, בבעיות איטום ורטיבות, בבעיות בשלד המבנה, בבעיות בצנרת הדירה ובנזילות. בעוד ליקויים קונסטרוקטיביים בשלד המבנה עלולים לסכן את חיי הדיירים, ליקויים אחרים דוגמת סדקים בקירות המבנה, נזילות ופגמים במרצפות הדירה עשויים לפגום משמעותית בהנאת הדיירים מהנכס גם אם אינם מסכנים את חייהם. 

לפניה ישירה אל עורכת דין הלן דורפמן, לחץ/י כאן

כיצד לבחור עורך דין בתחום ליקויי הבנייה?
כאשר מתגלים בנכס ליקויי בנייה והקבלן מתנער מאחריות לתקנם או מתמהמה בביצוע התיקונים, לאחר שקיבל פניה בנושא מהדיירים, רצוי להקדים ולפנות לעורך דין שעוסק בתחום ליקויי הבנייה לצורך קבלת ייעוץ משפטי בנושא. עורך הדין ייבחן את סוגם, מיקומם ומשמעותם של ליקויי הבנייה ויפנה את הדיירים לשמאי מקרקעין מוסמך או למהנדס בניין לצורך קבלת חוות דעת מקצועית שבמסגרתה יבחנו הליקויים ותוערך עלות התיקונים הנדרשים בנכס. 

בהמשך, עורך הדין יגבש יחד עם הדיירים אסטרטגיית פעולה מתאימה לצורך התנהלות מול הקבלן ובמקרים שבהם יש צורך בכך, יפעל להגשת תביעה נגד הקבלן בשם הדיירים. כדי לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום ליקויי הבנייה, מומלץ לבחון את ניסיונו בתחום דיני המקרקעין וליקויי הבנייה, להתרשם מהשכלתו ומהישגיו המקצועיים בתחום וליצור עימו קשר לצורך התרשמות ישירה מיחסו ללקוח וממקצועיותו.

ניסיון עשיר וידע מקצועי רחב בתחום דיני המקרקעין
עורכת הדין הלן דורפמן משלבת ניסיון עשיר וידע מקצועי רחב בתחום דיני המקרקעין וליקויי הבנייה יחד עם שירות אישי ואכפתי ללקוחות המשרד. עו"ד הלן דורפמן מקפידה על זמינות ונגישות גבוהה ללקוחות המשרד תוך ניהול תקשורת פתוחה וכנה עם הלקוח ביחס להתנהלות התביעה וסיכוייה.

עורכת הדין הלן דורפמן רשמה הצלחות רבות בייצוג בעלי דירות בתביעות פיצויים נגד קבלנים בגין ליקויי בנייה. נוסף על ייצוג משפטי של דיירים בתביעות של ליקויי בנייה, עו"ד דורפמן עוסקת גם במתן ייעוץ משפטי וייצוג בכל ההיבטים הקשורים לדיני מקרקעין כולל ייצוג בעסקאות מכר, מיסוי מקרקעין, סכסוכי שכנים, הסכמי שכירות, פירוק שיתוף בנכסי נדל"ן ועוד.

ניסיונה הרב של עורכת הדין הלן דורפמן מאפשר לה לגבש אסטרטגיית פעולה משפטית מיטבית עבור הלקוח לצורך הגעה לתוצאות המיטביות עבורו בכל סכסוך משפטי הקשור לתחום המקרקעין.

משרד עו"ד הלן דורפמן- שדרות הפלי"ם 2, בניין אשל, חיפה טלפון 053-7341970.

הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין LawGuide.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.