שופטת בית משפט השלום באשקלון האריכה היום (שלישי) בשבעה ימים את מעצרו של צעיר, תושב אשקלון, החשוד בעבירות של שידול לסחר בסמים, הדחת קטין לשימוש בסמים, שידול קטינה לעסוק בזנות, מעשה מגונה בקטינה, קשירת קשר לפשע ושימוש בגופו של קטין לפרסום תועבה. מדובר בצעיר שהיה חברה של קטינה בת 17 אשר התלוננה לפני כשבוע על אונס קבוצתי שחוותה לפני כחצי שנה. במסגרת חקירה זו נעצרו אתמול חמישה צעירים מאזור הצפון והדרום.

בהחלטתה להאריך את מעצר החשוד כתבה השופטת בונדה כי אמנם החשוד לא בעל את אותה קטינה, אולם הדו"ח הסודי שהונח בפניה מגולל את חלקו של כל אחד מהחשודים בפרשה ומסכת האירועים שעל פי החשד בוצעו בקטינה. "יתרה מכך, התיק מוכר לי עוד קודם מעצרו של החשוד לאחר שנדרשתי לצווים שונים שהביאו בסופו של יום למעצרו של החשוד הנוכחי יחד עם האחרים", כתבה השופטת.

הפגנה בתל אביב בעקבות פרשת האונס באילת (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה בתל אביב בעקבות פרשת האונס באילת (צילום: אבשלום ששוני)

היא הוסיפה כי "בא כוחו של החשוד טוען כי לכאורה חלקו של החשוד שבפניי חמור פחות מחלקם של האחרים בפרשה, שכן לא מיוחסת לו עבירה של בעילת הקטינה, אלא שעיון מעמיק בחומר החקירה מלמד כי היה זה המשיב ששימש כמנוע שמאחורי מסכת העבירות בהן נחשדים אף יתר החשודים בפרשה. חלקו הוא הדומיננטי. הוא התחיל, הוביל את המהלכים, עמד מאחוריהם ונתן את ההוראות שבוצעו בניגוד להסכמת הקטינה, כך על פי החשד". 

השופטת בונדה מוסיפה ומציינת כי התיאורים שעלו מעדות הקטינה "הנם תיאורים קשים עד מאוד, ועל פי החשד בזה אחר זה בוצעו בה מעשים בניגוד לרצונה", מה שמצביע על החשד לאונס קבוצתי. 

נדגיש כי החקירה מצויה בראשיתה, וגם לכך התייחסה השופטת בהחלטה: "אציין כי מדובר בתיעוד קשה עד מאוד ובמעשים בהם כל אחד מהחשודים בפרשה נחשדים, כשכל אחד מהמעשים כשלעצמם חמור כשלעצמו ובוודאי שכולם יחד מגבירים ביתר שאת את חומרתם. הקטינה הייתה בת זוגו של החשוד והוא בה כרצונו, נהג בא כרכושו הבלעדי, העביר אותה מיד ליד, זאת על פי החשד. גם אם לא בעל את הקטינה מיוחסות לו עבירות חמורות לא פחות. עולה איפוא כי קיים חשד סביר הנדרש להארכת מעצר ראשונה ואף מעבר לכך הקושר את החשוד לעבירות המיוחסות לו".