למרות מספר ימים גשומים בתקופה האחרונה, החורף הקשה עדיין נמצא לפנינו ואיתו הלילות שמתקררים כל הזמן. עם ההתקררות, כך אנו מוצאים את עצמו נצמדים יותר ויותר לתנורי החימום למיניהם ולא פעם גם לסדינים החשמליים.

שימוש לא נכון בסדינים החשמליים עלול להוביל לשריפות ואסונות כבדים. אירוע שכזה, שבנס נגמר רק בנזק לרכוש וללא אבדות בנפש, התרחש הלילה ברחוב ענתות שבצפון תל אביב שעה שאישה שישנה על סדין חשמלי, התעוררה בבהלה, כשהרגישה אותו בוער מתחתיה. 

כוחות כיבוי בדירה שנשרפה ביפו (צילום: דוברות כיבוי והצלה תל אביב)
כוחות כיבוי בדירה שנשרפה ביפו (צילום: דוברות כיבוי והצלה תל אביב)

האישה הצליחה לחלץ את עצמה ואת בני ביתה מהדירה שבקומה השנייה ולהזעיק את כוחות כיבוי האש. לוחמי האש מכיבוי והצלה תל אביב, תחת פיקודו של מפקד הכוח רשף צחי אללוף שהוזעקו למקום, מנעו את התפשטות השריפה ושחררו העשן הסמיך שהיתמר מהדירה וכעת נבדקות סיבות האירוע.

כוחות כיבוי האש מתריעים מפני שימוש לא נכון ולא בטיחותי בסדינים חשמליים או מכשירי חימום למיניהם ומנחים לבדוק את המכשירים בטרם הפעלתם תקופה ארוכה בהם לא נעשה בהם כל שימוש. "היינו עדים וטיפלנו במאות שריפות שמקורן בסדינים חשמליים או מכשירי חימום למיניהם וקיימת מסוכנות גבוהה בשימוש לא נכון שלהם. שריפות כאלו באישון לילה בקרב אוכלוסייה מבוגרת, או בדירות סגורות, עלולות להסתיים באסון כבד עם נזקים בנפש ונזקים ברכוש , לכן יש לגלות משנה זהירות", מסרו גורמים בכוחות הכבאות וההצלה.