מה עובר על אנשים שאדם קרוב אליהם נפטר? וכיצד נוכל לעזור להם בשעה קשה זאת? אלה הן השאלות ששאלו את עצמם יוזמי מיזם "צהר לאבלים", שהוקם בארגון רבני צהר לפני כשלוש שנים.

המענה שניתן לשאלות אלה הנו בעל פנים רבות. אבלים רבים אובדי עצות בשעה שמתם מונח לפניהם. על מנת לתת מענה לשאלות אלה ולרבות אחרות, הוכשרו רבנים מתנדבים מרבני צהר כדי שיוכלו להבין לנפשם של האבלים ולתת להם מענה אישי, סבלני, אמפתי ומחבק. הרבנים ערכו מאות לוויות, הגיעו לנחם את האבלים ולהיות לצידם באזכרות. בקו החם שהקמנו אנו עונים מדי יום לפניות מהארץ ומחו"ל, במענה שהנו עניני, מקיף ובאותה עת רגיש לכאבם של האבלים.

בעקבות מגפת הקורונה התעוררו שאלות רבות, ובתוכן שאלות הקשורות לאמירת קדיש. התברר כי ישנם אבלים רבים שאמירת קדיש לזכר יקירם חשובה להם מאד, אך מסיבות שונות אינם יכולים להגיע לבית כנסת ולאמר קדיש בעצמם. כיום אומרים מתנדבי צהר קדיש, מדי יום וביום השנה, לזכרם של מאות נפטרים. 

יום הקדיש הכללי שנקבע על-ידי הרבנות הראשית לישראל לזכרם של מליוני אחינו שנספו בשואה ואשר תאריך מותם אינו ידוע, יערך ביום צום עשרה בטבת החל ביום שישי הקרוב. רבני צהר מתנדבים לאמר קדיש ביום זה באופן אישי לזכר כל אחד ואחת מהנספים, לטובת אלו שאינם פוקדים את בתי הכנסת ומזמינים את הציבור להוסיף את שמות הקרובים הי"ד, ובאמירת הקדיש לזכרם ולעילוי נשמתם להשתתף עמם בכאבכם ביום זה.