הנתק בין משרד העבודה והרווחה למשרד האוצר והכאוס בממשלה המפולגת מאיימים להמשיך לעכב לעוד שנה ויותר את חוק הפיקוח על הפעוטונים, שנועד להסדיר את פיקוח המדינה על מסגרות הגיל הרך הפרטיות עד גיל 3 – סוגיה בוערת במיוחד לנוכח ריבוי המקרים של שימוש באלימות נגד פעוטות במוסדות אלה בשנים האחרונות.

החוק, שיזמו חברות הכנסת יפעת שאשא ביטון וקארין אלהרר, נחקק בכנסת כבר לפני שנתיים, אבל מעולם לא נכנס לתוקף, בשל עיכוב תקנות החוק שמשרד העבודה אמור היה להביא בפני הכנסת כבר לפני שנה, אולם הן הובאו רק אתמול לדיון ראשון בוועדה לזכויות הילד של הכנסת.

למרות חשיבות הנושא, נציג האוצר הגיע לדיון ללא עמדה מעודכנת של השר ישראל כ"ץ לגבי תמיכה תקציבית נוספת ביישום הפיקוח על הפעוטונים.

יו"ר הוועדה ח"כ יוסף ג'בארין הבהיר לחברים כי "קיבלנו את התקנות רק בלילה, ולכן לא נוכל לרדת לעומקן של התקנות בזמן הקצר שנותר. אני מקווה שהסוגיות המשפטיות והתקציביות באשר לעמדת האוצר ייפתרו כבר ביממה הקרובה ונוכל להצביע עד סוף השבוע".

בעקבות הדחייה הנוספת בהצבעה אמרה אלהרר כי "הממשלה הכושלת לא מפספסת אף הזדמנות להפקיר את ילדינו, וגם היום, אחרי שנתיים של מאבק להבאת התקנות לחוק הפיקוח שיזמתי, נראה שהכנסת שוב תתפזר מבלי לאשר את התקנות, מה שישאיר את ילדינו ללא הגנה גם בשנה הבאה".

בשיחה השבוע עם "מעריב" הדגישה מיכל ש. צדוק, מנכ"לית עמותת המרכז להעצמת האזרח, כי "הפתרון למקרים הנוראיים שאנחנו נחשפים אליהם, סביב פגיעה ולפעמים גם מוות של ילדים, הוא יחסית פשוט - חייבים להעביר את התקנות, ועל ידי כך להבטיח את יישום החוק, והכי חשוב את שלומם של ילדים רבים".

פורום "הורים למען אחריות מלידה" פרסם השבוע קריאה לשר האוצר ישראל כ"ץ לתמוך בתקנות חוק הפיקוח לפני פיזור הכנסת. ראש הפורום היא ענת דייגי, אמו של דוד ז"ל, שמת לפני כשלוש שנים במהלך שהייתו בפעוטון כשהיה בן שמונה חודשים בלבד. לדבריה, "הורי הגיל הרך מחכים לתקנות כבר מסוף 2018. העובדה שהתקנות עדיין לא אושרו על ידי משרד האוצר לא תנחם את ההורים הבאים שבנם ייפגע".