לאחר פיזור הכנסת אמש, ח"כ מאיר כהן (יש עתיד-תל"ם) שוחח הבוקר (רביעי) עם ניסים משעל וענת דוידוב ב-103FM על מצבה של מפלגתו המדשדשת בסקרים, ועל הקרב המסתמן בחזית המרכז-שמאל.

יאיר לפיד בפתח ישיבת הסיעה (צילום: דוברות יש עתיד-תל"ם)

יש עתיד על פי הסקר במקום השלישי, ויאיר לפיד מתרחק מראשות הממשלה.
"אין שום ספק שעכשיו התמונה מאוד לא ברורה".

מה לא ברור?
"לנו ברור שבסופו של דבר, בשבועות הקרובים המרכז יצטרך לעשות חשבון נפש ולהבין שבנט, סער וביבי אנשי ימין ויהיה ויכוח בתוך הימין, תהיה מלחמה בתוך הימין. אנחנו אנשי המרכז, 'יש עתיד', צריכים להבין שכל העיסוק בכל מיני מפלגות פנטזיה, שסוקרים אותן היום ומחר הן לא יותר מאשר הבטחה ברורה בעקיפין לכך שביבי נתניהו יהיה עוד פעם רה"מ...".

גדעון סער מפלגת פנטזיה?
"סער, בנט וביבי זה עניין של הימין. אם המרכז רוצה להוות אלטרנטיבה ראויה, אותם אנשים מכחול לבן המאוכזבים, אותם אנשים שחונים במפלגות ימין כשברור שבנט יהיה עם ביבי בסוף, שיתרכזו אחר יאיר לפיד ומפלגת יש עתיד. זו עדיין המפלגה השנייה-השלישית בגדולה בסקרים".

אין לכם כוח להוביל אלטרנטיבה. 
"אחרי העימות ב-2013 ירדנו לארבעה מנדטים, אתה זוכר את זה? כולם ספדו ואמרו 'שום דבר לא יקרה', ולקח לנו חודש כדי להיות 19 מנדטים".

אם חולדאי נכנס לתמונה הוא מפלגת פנטזיה?
"לגמרי, לגמרי. כי מה יקרה? האם חולדאי הוא זה שישנה את המציאות? לא. בעיניי הוא יחבל בניסיונות הכול כך צודקים ואמיתיים לשנות את המציאות במדינה הזאת. כדי לייצר מפלגת מרכז ליברלית טובה בעיניי מי שצריך להנהיג אותה זה יאיר לפיד".

מה עם אהוד ברק?
"אני מכבד מאוד את אהוד ברק, אבל יש מנהיג אחד – יאיר לפיד, שעמד על העקרונות שלו אחרי ההרס הגדול. אני לא יכול לתאר את מה שקורה בכנסת, אנשים שבאו ואמרו 'אנחנו המשיחים החדשים' שבחצי שנה הרסו הכול. בואו ניתן לאנשים עם ניסיון".

שלח אמר שלפיד לא יכול להביא את ראשות הממשלה
"יש לי ויכוח עם החבר הכי טוב שלי, עפר שלח, ואני אומר ומסביר לו שהוא טועה".

למה שאני אאמין לך?
"תעשה את חשבונך, אני אומר מתוך היכרות פנימית: זה הדבר שצריך – מפלגה ליברלית, מרכזית וחזקה בהובלת יאיר לפיד".

אולי שלח לא יהיה ביש עתיד, כמה שנים אתם קיימים?
"תשע שנים".

כמעט עשור, אם מי שעומד בראש המפלגה לא מצליח להגדיל את הכוח שלכם, משהו תקוע?
"אצלי זה לא מעורר מחשבה, אני איש מבוגר מאוד, יכול להיות שכל סיפור הפריימריז 'פאסה' מהעולם, כן יהיו בחירות לראשות המפלגה ב-2021".