סגנית יו"ר הכנסת שרן השכל (הליכוד) מסרה היום (רביעי) הצהרה מיוחדת, והודיעה באופן רשמי על פרישה מהליכוד, התפטרות מהכנסת וחבירה לגדעון סער, זאת לאחר שזכתה לביקורת על כך שלא התייצבה להצבעה על הצעת הפשרה לדחיית מועד אישור התקציב. מצטרפת נוספת לסער היא חברת הכנסת מיכל שיר, שהגישה אתמול את התפטרותה מן הכנסת. מי שצפוי להחליף את ח"כ השכל הוא הבא בתור ברשימת הליכוד, השר לשעבר איוב קרא. קרא אמר למעריב כי הוא "יקיים התייעצויות" האם להכנס לכנסת שכן לצורך זה הוא יצטרך לוותר על מעמדו כיועץ לאחד מהנסיכים באמירויות.

"השנה האחרונה הבהירה כמה גדול הפער בין הרעיונות האלה, לבין הערכים והנורמות המאפיינים את הליכוד היום. מהבטחה על הרפורמות הנחוצות במערכת המשפט − נותרו רק מילים. ההתחייבות להחלת ריבונות ביהודה ושומרון − נזנחה. יוזמות להורדת יוקר המחייה − טורפדו. ומעל לכל − הממשלה הנוכחית נחלה כישלון מוחלט בניהול המדינה, וביזתה את האמון שניתן לה ע"י אזרחי המדינה. אירועי הימים האחרונים רק המחישו שלממשלה הזו אין מנדט להמשיך ולשלוט", אמרה השכל.

"בנסיבות אלו, מצפוני אינו מאפשר לי להמשיך לתמוך בממשלה הזו, וגם לא להיות חברה בליכוד בהנהגתו הנוכחית. לכן, בכוונתי להשיב את המנדט שלי לליכוד, ולהתפטר מחברותי בכנסת − ואעשה זאת בהקדם", הוסיפה.

שרן השכל מגישה את מכתב ההתפטרות ליו''ר הכנסת יריב לוין (צילום: ללא)
שרן השכל מגישה את מכתב ההתפטרות ליו''ר הכנסת יריב לוין (צילום: ללא)

 "לפני כשנה, תמכתי בגדעון סער בהתמודדות לראשות הליכוד. הערכתי את הניסיון הרב שלו, ואת יכולתו לפעול וּלשנות. בעיקר, ראיתי בו את האדם היחיד במערכת הפוליטית, שיכול לאחד את העם, לחבר בין סיעות הבית, ולהרכיב קואליציה יציבה. השנה האחרונה, ושלש מערכות הבחירות האחרונות, הוכיחו שהדברים נכונים שבעתיים. ניסיון בכל תחומי העשייה, אומץ פוליטי, תבונה, ממלכתיות, ונקיון כפיים − הן התכונות שראוי לנו לדרוש מראש ממשלתנו. אני מוצאת בגדעון את כל אלה ואני שמחה וגאה להצטרף לראש הממשלה הבא של מדינת ישראל במסע להבאת תקווה חדשה", סיימה השכל את דבריה.

כזכור, הכנסת ה-23 התפזרה בחצות, זאת לאחר שלא עבר חוק תקציב המדינה לשנת 2021 כנדרש וישראל יוצאת למערכת בחירות רביעית בתוך שנתיים. בשעות האחרונות לכהונתה, אישרה מליאת הכנסת את הצעות החוק המאפשרות תקציב המשכי לשנת 2021 גם בהיעדר חוק התקציב, כדי להבטיח את המשך ביצוע רשת הביטחון הכלכלית בתקופת הקורונה.

"אנחנו יוצאים כולנו למערכת בחירות לא פשוטה, קורא מכאן לכל אחד ואחת להימנע מלהחריף את המתחים ולעשות ככל שניתן כדי שמערכת הבחירות תתנהל ותסתיים באופן מסודר וללא גילויי אלימות". החלטת רשמית על פגרת הבחירות תתקבל בוועדת הכנסת שתכונס כבר מחר כדי לקבל את ההחלטות באופן מסודר.