שר הביטחון לשעבר ויו״ר ימינה, ח״כ נפתלי בנט, ימסור הערב (רביעי) בשעה 20:10 הצהרה פוליטית, שהוגדרה על ידו כ"חשובה", בכנסת. על פי ההערכות, בנט צפוי להכריז על מועמדותו לראשות הממשלה.

בנט בביקורת על דברי ראש הממשלה

כזכור, בנט זכה בשבועות האחרונים להצלחה רבה בסקרי המנדטים, אך זו הצטמצמה מאז הכרזתו של גדעון סער על פרישה מהליכוד והקמת מפלגת "תקווה חדשה". בסקר המנדטים שפורסם הבוקר ב-103FM זוכים בנט וימינה ל-14 מנדטים בלבד, מה שהופך את ימינה למפלגה הרביעית בגודלה אחרי הליכוד, תקווה חדשה ויש עתיד.

חבר מפלגתו, מתן כהנא, שוחח על הסוגייה עם בן כספית וינון מגל ב-103FM. בראשית השיחה הוא נשאל אודות תרחיש בו גדעון סער, יציע לבנט להיות הראשון ברשימה. "הלכתם מאוד רחוק, אנחנו בתחילת מערכת הבחירות. אנחנו רוצים שנפתלי בנט יהיה זה שירכיב את הממשלה הבאה ונעשה מה שצריך כדי שזה יקרה", אמר.

מרצ?
"אנחנו אומרים שאנחנו נשב עם כל מי שיוכל לשים את המחלוקות בצד ל-2 דקות ויבין שאנחנו במלחמה".

אז כן?
"אנחנו נשב עם מי שיוכל לשים את המחלוקות בצד".

לא פוסל. מה לגבי הערבים?
"לא פוסל כל מפלגה ציונית שמכירה במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית שתהיה מוכנה לשים את המחלוקות בצד ולהתגייס למען החזרת העבודה, הפרנסה, הכבוד העצמי של האנשים, ולהילחם במגפה בלי פוליטיקה, אז כן".

גדעון סער?
"אנחנו לא מוטרדים מהאירוע הזה, לא פתחנו שמפניות כשהיינו על 20 ומעלה ולא קורעים קריעה בחולצה כשאנחנו נמצאים בפחות. אנחנו מאמינים בדרך שלנו, אנחנו לא עוסקים בפסילות, אנחנו מפלגה שמונהגת על ידי יזם, אחד עם כריזמה שיוכל להנהיג אותנו במשבר הקשה שאנחנו נמצאים בו ומפלגות אחרות לצערי בעת הזאת לא מתעלות".

מה ההבדל בין ימינה לסער?
הבדל תהומי, יש מפלגה שלצערי לא מתרוממת מעל הדברים של עם מי כן ישבו ועם מי לא, שיח ילדותי שתמיד מוביל לזה שבסוף משקרים לבוחרים שלהם, ולא משנה אם יורידו את השפם או את הגבה. בסוף צריך מפלגה שמתעסקת להביא פתרונות למצב הקשה, מונהגת על ידי יזם שניהל"

אידיאולוגית.
"אנחנו נטועים עמוק בימין, אנחנו הבאנו לשיח הציבורי את כל נושא החלת הריבונות ומתעסקים בהפרדת הרשויות ואנחנו יודעים שצריך כעת לעשות דברים אחרים, להתעסק במה שדחוף ואת החשוב להשאיר לאחרי. ברוך השם מגיעים חיסונים ואני מקווה שיהיה מספיק ויעיל אבל לצערי מול מגפת השסע בעם והאבטלה הגועה פה אין חיסון, ואת הדברים האלה אי אפשר לפתור על ידי פוליטיקאים שרבים כל הזמן אחד עם השני ומחרימים אחד את השני; אלא מאוחדים ואת זה אנחנו נציע לבוחרים ולעם ואני בטוח שכולם ירצו בזה".

היה צריך לצאת לבחירות? לא התחבאת בחניון?
"לא התחבאתי, אני פחות נוהג להתחבא, אבל אנחנו טענו בתחילת הדרך של הממשלה 'עדיף לא ללכת לבחירות אנחנו בשעת מגפה. כשזה ייגמר צריך להפיל את הממשלה'. אבל הממשלה הוכיחה שהיא נמצאת פשוט בתעמולת בחירות מתמשכת אז אם כבר בחירות אז נעשה אותן ונגמור עם זה'. אני חושב שיש לנו דרך והדרך שלנו לא תלויה במועד ובעיתוי של הכרזה כזו או אחרת, הדרך שלנו היא דרך של איחוד. אנחנו לא נכנס למשחק הילדותי של כן ביבי או לא ביבי".

מתן כהנא (צילום: פלאש 90)
מתן כהנא (צילום: פלאש 90)

בנט רצה את מצביעי שמאל-מרכז, אז מה אתה אומר? ויתרתם?
"אין מישהו שמפקפק בימניות שלנו, אנחנו נאבקים בהשתלטות של ביהמ"ש העליון על השיח, על הרשות המחוקקת והמבצעת. המטרה שלנו היא להחליף את נתניהו, אם הציבור רוצה מנהיגות מאחדת עם יוזמה ונחישות הוא צריך להחליף את נתניהו בנפתלי בנט".

אתה שליח לענייני חרדים?
"המפגשים שלי עם גדולי התורה של החרדים חשובים ומבטאים ערך של אחדות, אנחנו אותו עם".

מה המטרה.
"המטרה היא שאנחנו באותו עם ויודעים לחיות יחד עם אנשים שיש לנו מחלוקות איתם".

מכפרים על כך שהלכתם עם לפיד.
"אני רואה בחרדים שותפים פוליטיים".