זוגות רבים שמתכננים להתחתן אינם מסדירים ביניהם את ענייני הרכוש לפני החתונה, מכיוון שהם מקווים שהקשר הזוגי ביניהם יאריך ימים. יתרה מזאת, זוגות אלו לרוב סבורים שהכנת הסכם ממון מיועדת אך ורק לזוגות מבוססים ועתירי נכסים., לצערנו, הסטטיסטיקה מלמדת כי זוג אחד מתוך שלושה זוגות נשואים מתגרש או צפוי להתגרש, ולכן מספר הזוגות הגרושים עולה בהתמדה משנה לשנה. במצב דברים זה, זוגות רבים מוצאים את עצמם מנהלים הליכי גירושין ממושכים, מורכבים ויקרים שמתמקדים פעמים רבות בסוגיית חלוקת הרכוש בין הצדדים.

עריכת הסכם ממון לצורך צמצום מחלוקות עתידיות וחיסכון בזמן וכסף
לצורך צמצום היקף ההתדיינות המשפטית בנושא חלוקת הרכוש בעת הגירושים/ פרידה (כאשר מדובר בידועים בציבור), ניתן לערוך הסכם ממון בסיועו של עורך דין מקצועי ומיומן בתחום הגירושין ודיני המשפחה. את הסכם הממון ניתן לערוך לפני הנישואים או אחריהם ו/או בתחילת הקשר ו/ או במהלכו, עת עסקינן בידועים בציבור, ובמסגרתו הצדדים רשאים לקבוע כיצד יחולק ביניהם הרכוש לאחר הפרידה ולהסדיר את המשטר הרכושי שיחול ביניהם במהלך הנישואים/ החיים המשותפים.

הסכם ממון מכיל לרוב שני חלקים כאשר החלק הראשון מסדיר את דרך חלוקת הרכוש שנצבר על ידי כל אחד מהצדדים לפני הנישואים ואילו החלק השני בהסכם מתייחס לחלוקת הרכוש שנצבר על ידי הצדדים לאחר הנישואים/ תום הקשר. במסגרת ההסכם ניתן להסדיר בין היתר חלוקת כספים וחסכונות, ירושות, מיטלטלין, נכסי נדל"ן, זכויות סוציאליות ועוד. לפיכך, הסכם ממון מאפשר לצדדים ליהנות מוודאות פיננסית במהלך החיים המשותפים ואף למנוע נישואים/קשר ממניעים כלכליים. יתרה מזאת, במסגרת הליכי גירושין קיומו של הסכם ממון לרוב מפחית באופן ניכר את היקף ועוצמת הסכסוכים הקשורים לחלוקת הרכוש בין הצדדים ולכן מביא לחיסכון בזמן ובכסף. 

לפניה ישירה אל אדרי - משרד עורכי דין, לחץ/י כאן

עריכת הסכם ממון בידי עורך דין מקצועי ומנוסה
כדי לערוך הסכם ממון מחייב ותקף שיתאים לצורכיהם ולרצונותיהם של בני הזוג, מומלץ לפנות לעורך דין מקצועי ומיומן שעוסק בדיני משפחה ומנוסה בעריכת הסכמי ממון. עורך דין בעל ניסיון בהכנת הסכמי ממון יידע כיצד לערוך את ההסכם כך שישקף במדויק את רצונם של הצדדים. במהלך עריכת ההסכם, עורך הדין יסביר לצדדים את המשמעות של ההסכמות ביניהם ותוך כך יוודא שהצדדים אכן מודעים להשלכותיהן של הוראות ההסכם כפי שהועלו על הכתב.

אדרי - משרד עורכי דין, הוקם ומנוהל על ידי עורכת הדין אביטל אדרי ועורכת הדין דנה אדרי. עורכות הדין בעלות ניסיון רב בתחום דיני המשפחה ובעריכת הסכמי ממון ועל כן מעניקות ללקוחות המשרד שירותים משפטיים ברמה המקצועית הגבוהה ביותר. עורכות הדין דוגלות במתן יחס אישי איכותי ללקוחות המשרד ובליווי משפטי צמוד שמתחיל משלב מתן הייעוץ המשפטי הראשוני ועד לסיומם של ההליכים המשפטים לשביעות רצונו המלאה של הלקוח.

לצורך עריכת הסכם ממון בין צדדים, עורכות הדין אביטל ודנה אדרי ייפגשו עם בני הזוג, יסבירו להם מהי המשמעות של עריכת הסכם ממון, יאזינו לבקשותיהם ביחס למשטר הרכושי שיחול ביניהם במהלך חייהם המשותפים וביחס לאופן חלוקת הרכוש לאחר הפרידה. בהמשך, עורכות הדין יפעלו ברגישות ובמקצועיות כדי לגבש עבור הצדדים הסכם ממון מחייב שיבטא בצורה הטובה ביותר את הסכמותיהם, יגן על זכויותיהם ויעניק להם ודאות כלכלית להמשך דרכם. 

אדרי - משרד עורכי דין - עוזיאל 61, רמת גן טלפון 053-7101892

הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין LawGuide.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.