יועץ הדיגיטל של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן, רוב פלאהרטי, הודיע היום (רביעי) כי הנשיא הנבחר ג'ו ביידן לא יזכה לקבל את 33.2 מיליון העוקבים של החשבון הרשמי של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ברשת הטוויטר, אלא ייאלץ לבנות את מעמדו ברשת החברתית מאפס עוקבים. 

יש לציין כי לא מדובר בחשבונות האישיים של שני הנשיאים, בהם הם זוכים לכמות גבוהה של עוקבים, טראמפ עם 88.5 מיליון עוקבים ואילו ביידן עם 21.7 מיליון עוקבים, אלא בחשבון הרשמי של נשיא ארצות הברית אשר מקבל את התגית @POTUS.

ציוצים בטוויטר (צילום: אינג אימג')
ציוצים בטוויטר (צילום: אינג אימג')

על פי התכנון של הרשת החברתית, ב-20 לינואר עם השבעתו של ביידן, יבוטלו כל העוקבים אחר המשתמש הרשמי של הנשיא, בנוסף למשתמש הרשמי של הבית הלבן (@WhiteHouse). חשבונות נוספים אשר יאופסו יחד עם המשתמש הרשמי של הנשיא, הם חשבון סגן הנשיא, האישה הראשונה, מחלקת העיתונות והקבינט של ארה''ב.

החלטת הרשת החברתית מפתיעה, שכן היא הפוכה לחלוטין ממה שנעשה בשנת 2017, אז הנשיא טראמפ זכה לקבל את כל העוקבים של הנשיא לשעבר ברק אובמה, בעוד הציוצים עצמם הועברו לארכיון הרשת. טוויטר לא חשפה מדוע התקבלה ההחלטה למחוק את מספר העוקבים, אך כן מסרה כי "מתנהלים דיונים עם אנשי ביידן בנושא, מכיוון שהם לא מרוצים מההחלטה שתמנע מהם יתרונות דיגיטליים רבים".

ביום החלפת השלטון, וככל הנראה מחיקת העוקבים, כל מי שעקב אחר אחד המשתמשים הרשמיים יקבל הודעה על כך שהמשתמש הועבר לארכיון, לצד האפשרות לסמן ''עוקב'' אחר המשתמש החדש של הנשיא ביידן. חשבונו של הנשיא טראמפ יזכה גם כן לשינוי כאשר יקבל את התיוג החדש - @POTUS45, אשר מציין את היותו של טראמפ הנשיא ה-45 של ארצות הברית.

בנוסף, העמוד יקבל סטטוס "מוקפא", אשר מציין כי אינו בשימוש באופן זמני. בנוסף, תצומצם האבטחה על חשבונו האישי של טראמפ, ממנו הוא הרבה לצייץ לאורך כל הקדנציה (@realDonaldTrump)