השר להשכלה גבוהה ולמשאבי המים זאב אלקין (הליכוד) הודיע הערב (רביעי) כי התפטר מתפקידו כשר ובישר על הצטרפותו למפלגתו של  גדעון סער - "תקווה חדשה". סער בירך את אלקין והודיע כי ישמש כסגנו, אבל בליכוד התגובות היו קשות.

"שר המים אלקין דילג מקדימה לליכוד ומהליכוד לגדעון רק בגלל שלא הצליח להיכנס לעשירייה הראשונה בליכוד ולא קיבל את הג׳וב שרצה. המפלגה של גדעון היא מחנה פליטים ועריקים שנכשלו בבחירות הדמוקרטיות בתוך הליכוד ושלא יכולים להיבחר בהן. למרות מכתב רצוף שקרים, גם אלקין יודע שלגדעון אין ממשלה בלי לפיד והשמאל", מסרו מהליכוד. 

יו״ר הכנסת, ח״כ יריב לוין התייחס גם הוא להודעתו של אלקין ואמר: "הופתעתי מאוד מדבריו של השר זאב אלקין. זאב יודע היטב שבניגוד לכל מה שנכתב על ידו, ראש הממשלה נתניהו העמיד תמיד את השיקול הלאומי לפני כל שיקול אחר. כמי שהיה שותף ללא מעט משאים ומתנים, השר אלקין גם יודע היטב ששום עניין שנוגע לחסינות האישית של ראש הממשלה לא היה מעולם תנאי במשא ומתן קואליציוני כלשהו".

"לצערי, דווקא השר אלקין הוא שמעדיף את השיקול האישי על פני הנאמנות לדרך", אמר לוין והוסיף: "במקום לחזק את דרישת הליכוד לשינויים יסודיים במערכת המשפט, הוא תוקף דרישה זו וחובר לאותם אלה שמבקשים להנציח את הליקויים הקשים הקיימים במערכת המשפט ובתהליך המינויים בה. בעוד פוליטיקאים מחליפים מפלגות על פי אינטרסים אישיים וקצרי מועד, ראש הממשלה נתניהו ממשיך להוביל את ישראל להישגים היסטוריים וחסרי תקדים עם חתימת ארבעה הסכמי שלום, בלימת איראן, שמירה על הביטחון והצבת ישראל בראש המדינות המקבלות חיסונים ויוצאות ממשבר הקורונה. הציבור יודע את האמת. תנועת הליכוד חזקה ודרכה, בהנהגת ראש הממשלה, תנצח בבחירות".

"בימים אלו אני עסוק אך ורק במאבק למען חיסונם של כל אזרחי ישראל ובריאותם בכלל. כל דבר אחר זה התעסקות בתפל במקום בעיקר. 
הליכוד זו מפלגת ימין ערכית, אידאולוגית ושורשית", הגיב שר הבריאות יולי אדלשטיין והוסיף: "הליכוד ביתי ולא אעזוב אותו. יש לי חברים נהדרים, מסורים ומדהימים בליכוד שבחרו בי למקום הראשון בפריימריס. אני אוהב אותם ונשאר איתם ועם כל התנועה. אנחנו ננצח ביחד ונוביל גם את הממשלה הבאה!".

מירי רגב:
"צר היה לי לשמוע את דבריו של זאב אלקין שהוציא רעה את דיבתו של ראש הממשלה והליכוד, שמהם שאב את כוחו כל השנים. הליכוד היא מפלגת העם. מפלגה שורשית וחזקה. בעזרת ה׳ גם הפעם ננצח!".

ח"כ שלמה קרעי: "אלקין, איפה היית עד עכשיו? שנתיים הקזנו דם יחדיו כדי להביא לנצחון הליכוד. שנתיים, שבהם כל מה שאמרת על נתניהו היום, נאמר על ידי יריבנו. יחד איתנו תקפת אותם על השקר, על הכזב, על עיוות הדברים".

"כמה כואב לראות אנשים טובים זורקים ערכים, חברות ונאמנות בשביל כסא נוח יותר, ללא תחרות, באיצטלה אידיאולוגית. אבל, רעיונות גדולים לא קורסים בגלל מעשים קטנים. הליכוד, כמו הליכוד, ימשיך גם בלעדיו לקבל את אמון העם ברוב גדול ולהמשיך להנהיג את מדינת ישראל. בראשות נתניהו, נמשיך להוביל את ישראל להישגים כבירים בכל התחומים. בכל הכוח בעז"ה", הוסיף. 

כחול לבן הביעו גם הם ביקורת על הצעד של אלקין: 


גם מצידם של אנשי השמאל, התגובות לא היו מפרגנות למדי, ויו"ר מרצ העביר על המהלך ביקורת חריפה: