ההודעה של השר זאב אלקין על עזיבת הליכוד והצטרפותו לגדעון סער, עוררה אמש סערה גדולה ונראה כי היא משפיעה באופן דרמטי על המפה הפוליטית ועל מערכת הבחירות. על פי סקר 103fm, שבוצע על ידי פאנלס פוליטיקס, מפלגתו של גדעון סער, תקווה חדשה, מתחזקת משמעותית על חשבון מפלגת הליכוד, והפערים בין שתי המפלגות עומדים על שלושה מנדטים בלבד. כמו כן, על פי תוצאות הסקר, גדל הסיכוי להקים ממשלה ללא הליכוד ובנימין נתניהו.

על פי תוצאות הסקר, הליכוד רושם היחלשות משמעותית ויורד ל-25 מנדטים. "תקווה חדשה" של גדעון סער מתחזקת על חשבון הליכוד וזוכה ל-22 מנדטים. ימינה של נפתלי בנט, שהכריז אמש על התמודדות רשמית לראשות הממשלה, זוכה ל-15 מנדטים. יש עתיד-תלם זוכה ל-15 מנדטים גם כן. הרשימה המשותפת נותרה יציבה עם 11 מנדטים.

זאב אלקין (צילום: ללא קרדיט)
זאב אלקין (צילום: ללא קרדיט)


עוד עולה מהסקר כי ש"ס ואריה דרעי זוכים ל-8 מנדטים, יהדות התורה ל-7 מנדטים. ישראל ביתנו ואביגדור ליברמן ל-7 ומרצ ע0 6 מנדטים. כחול לבן ובני גנץ ממשיכים להיחלש, וכעת המפלגה נמצאת קרוב לאחוז החסימה עם 4 מנדטים בלבד.

חלוקת המנדטים משפיעה באופן משמעותי על מפץ הגושים, ונראה כי מחנה "רק לא ביבי" זוכה להתחזקות משמעותית בדרך לאפשרות להקים ממשלה ללא בנימין נתניהו. גוש נתניהו (ליכוד, ש"ס ויהדות התורה) מגיע ל-40 מנדטים. גוש חוסם ממשלת נתניהו (גדעון סער, יש עתיד, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, כחול לבן ומרצ) מגיע ל-65 מנדטים. זו תמונת הגושים ללא ימינה של נפתלי בנט שזכתה, כאמור, ל-15 מנדטים.

המפלגות שלא חצו את אחוז החסימה: עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר עם 1.7%, העבודה בראשות עמיר פרץ עם 0.7%, הבית היהודי בראשות הרב רפי פרץ עם 0.2%, גשר בראשות אורלי לוי אבקסיס עם 0.2%.

בסקר, שנערך על ידי מנחם לזר, השתתפו 523 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל, יהודים וערבים כאחד - מגיל 18 ומעלה. נערך ב-23 בדצמבר 2020. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.4%.

יריב לוין נועל את הכנסת ה-23 (צילום: ערוץ כנסת)