אחת הדרישות העיקריות שנשמעו אמש בקבינט הקורונה היא לסגור את מערכת החינוך, מה שימנע מהורים רבים לצאת לעבודה. דרישה זו מרתיחה את הנהגת ההורים הארצית, שכבר הגיבה בחריפות.

מנגד הבהירה מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, כי לא תאפשר לסכן את עובדי ההוראה בזמן שסקטורים רבים ישבתו.
"לא אאפשר שעובדי ההוראה יסתכנו ויגיעו לעבודה בעוד שאר המדינה יושבת בבית ופקידי משרד החינוך כבר היום נמנעים מקבלת קהל ויושבים מאחורי לוחות פלסטיק שקוף", אמרה. "עובדי ההוראה ימשיכו לתמוך בתלמידים וללמד מרחוק, כפי שעשו בסגרים הקודמים בהצלחה רבה".

אמש פרסם משרד החינוך את מספרי הנדבקים במערכת. לפי הנתונים, מתוך כחצי מיליון ילדי הגנים, המהווים 5.6% מהאוכלוסייה, נדבקו 789 ילדים (2.8% מהחולים בכלל האוכלוסייה). בבתי הספר היסודיים, המהווים כ־12% מהאוכלוסייה, נדבקו כ־10% מכלל החולים. בעל־יסודיים, המהווים כ־9% מכלל האוכלוסייה, נדבקו 10% מכלל החולים.

ארגון ההורים הזהיר אתמול, עוד לפני ישיבת הקבינט, מפני החלטה לסגור את מערכת החינוך. "קבינט הקורונה מרסק את החינוך ופוגע בילדינו", טענו ההורים. "האמת במערומיה היא שהחינוך איננו לפני הכל, אלא הוא הראשון שמשלם את מחיר ההפקרות המחפירה של האכיפה בישראל. ילדי החטיבות והתיכונים עוד לא הספיקו להריח את ספסל הלימודים, והם נשלחים על לא עוול בכפם לסגר מיותר, שמבוסס על היסטריה והיעדר שיקול דעת.

"בגרויות החורף בפתח, והילדים עוד לא היו בבתי הספר שבועיים ברצף מתחילת השנה. נתוני משרד החינוך מוכיחים כי אין כל הצדקה לסגור את החינוך בערים הצהובות והירוקות. לרבות הגנים והיסודיים. על בסיס מה סוגרים?".

גם ועד הגנים הארצי התריע ושיגר מכתב לראש הממשלה, שבו נכתב: "לא יעלה על הדעת לסגור שוב את גני הילדים. הילדים לא יוכלו לספוג עוד טלטלה בסגירה נוספת. זוהי פגיעה ישירה וחמורה בנפשם הרכה. אנו דורשים להחריג את גני הילדים ממערכת החינוך בסגר כללי".