לאחר שקבינט הקורונה החליט ביום ראשון על חובת בידוד במלוניות קורונה לכל הישראלים השבים מבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה, בעקבות המוטציה החדשה של נגיף הקורונה שהתגלתה בבריטניה, התלונות מצד נוסעים שנחתו השבוע בנתב"ג לאחר שהגיעו ממדינות אלה והועברו ישירות למלוניות מוסיפות להצטבר.

שמעון קלס סיפר ל"מעריב" מה קרה לו ולאשתו: ״עלינו על הטיסה בלונדון בידיעה שנוכל לנחות בארץ והכל כרגיל, ורגע לפני הנחיתה הפתיעו אותנו ואמרו לנו שאנחנו מחויבים להיכנס לבידוד במלונית. זה שינה לנו את כל התוכניות. יש התחייבויות בעבודה, יש צורך לטפל בילדים הקטנים שלנו, שעכשיו נדרשים להישאר זמן נוסף עם ההורים שלנו. עכשיו אנחנו תקועים פה לפחות עשרה ימים".

במקביל, נמשכות הטענות של המבודדים השוהים במלון דן פנורמה בירושלים, שהוסב למלונית קורונה, בעקבות התנאים הקשים שאיתם הם נאלצים להתמודד. "זו בושה, לאסירים מתייחסים בצורה יותר מכובדת. נותנים לנו חמגשיות עם אוכל קר שלא הייתי נותן לכלב שלי. אחרי שנגמר הסבון לא מספקים לנו סבון חדש. זה תת־תנאים. כשאתה רוצה להתלונן על המצב, אין עם מי לדבר", סיפר ד', שנמצא במקום מאז יום ראשון, לאחר שהגיע מלונדון.

בעקבות המקרים הללו הגיע אתמול חבר ועדת הקורונה ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד־תל"ם) למתחם המלוניות ואמר: "הקבינט שם את פיקוד העורף בין הפטיש לסדן כשהוריד הנחיות לפתיחת מלוניות תוך שעות ספורות. מי שנפגעו מכך הם בראש ובראשונה אזרחים שנותרו בלי אוכל, שתייה, כלי רחצה ובגדים נקיים".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "צוות המלון יחד עם צוות פיקוד העורף עושים כל שביכולתם על מנת לסייע ולהנעים את שהותם של המבודדים במלון. אתמול ושלשום סופק מזון לכלל השוהים במלון. כמו כן, המלון מתגבר בארוחות ובמזון לבקשת השוהים. נוסף לכך, ניתן להזמין למלון משלוח אוכל ומוצרי פארם והגיינה, והצוות מעביר אותו לשוהים. כל תלונה ובעיה מטופלת באופן פרטני ובמלוא הקשב על ידי צוות המלון".

בתוך כך, גם אתמול נמשכה הרכבת האווירית של הישראלים ששבו מחו"ל לפני השעה 22:00, כדי להימנע מחובת בידוד במלונית קורונה. כזכור, בשעה שהשבים מבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה חויבו להיכנס לבידוד במלונית כבר מיום ראשון, לישראלים ששבו משאר מדינות העולם עד אתמול בערב התאפשר להעביר את תקופת הבידוד בביתם.

אלפי ישראלים שהגיעו מדובאי בעשרות טיסות של אל־על, ישראייר, ארקיע, ופליי דובאי נחתו אתמול בנתב"ג לאחר שהקדימו את חזרתם לישראל.