מדינת ישראל תחכנס ביום ראשון הקרוב לסגר השלישי, אך מערכת החינוך לא תיסגר באופן מוחלט, כאשר הגנים, כיתות א'-ד' וי"א-י"ב ייפתחו מ-08:00 עד 13:00.

נתניהו מעדכן על גילוי המוטציה מבריטניה בישראל

שר החינוך, יואב גלנט, סיפר הבוקר (חמישי) בראיון לגל"צ על התהליך שהביא לקבלת ההחלטה: "הצעת משרד הבריאות אתמול הייתה סגר מוחלט בכל מערכת החינוך. מכיוון שאני רואה במערכת החינוך את הדבר הראשון בסדר העדיפות הלאומי, נאבקתי כדי לפתוח חלקית, כדי שתהיה אלטרנטיבה להורים. לכיתות יא'-יב' מגיע לעבור את הבגרות כמו שצריך אחרי שעבדו קשה. זה שכנע את חברי הקבינט והגענו לפשרה".

על אי הנוחות להורים אמר גלנט: "רובם המכריע של ההורים נמצא בבית, וייאלץ ללכת להביא את הילד ב-13:00. החלטנו על זה בלבד כבד אבל זה המקסימום שאפשר היה להשיג. אני לא שבע רצון".

"לפני חודש כל כתב ומראיין האשים את מערכת החינוך שהיא הגורם בתחלואה. הדבר הזה היה שקר מלכתחילה, היום כולם מבינים שמערכת החינוך לא מקדמת הדבקה, היא מהווה עוגן, היא נכס. משרד הבריאות אמר שהוא מבין את זה, אבל לא מוכן שכל היום הילדים ילמדו וההורים יסתובבו בחוץ כדי להביא אותם. מיד אחרי שנסיים עם הצוותים הרפואיים והאוכלוסייה המבוגרת, הבאים בתור להתחסן יהיו עובדי ההוראה", הוסיף גלנט.

בתוך כך, סגן שר הבריאות, יואב קיש, התייחס בראיון לכאן ב' להיבטים השונים של הסגר. "הדרך היחידה להורדת התחלואה זה סגר. מדינת ישראל הייתה שמרנית בהכנסת אזרחים זרים אליה. מסכים מאוד שהייתה בעיה באכיפת נושא ההתקהלות. זה לא נמשך עד היום, אתה רואה היטב באיזה מצב חוזרים הישראלים היום", אמר.

יואב קיש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יואב קיש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

על התפשטות המוטציה הבריטית אמר קיש: "הניחוש שלך טוב כשלי, האמת היא שאנחנו לא יודעים. יש חשש שאולי העלייה במגזר החרדי קשור לזה ואנחנו בודקים לזה ומניח שעוד כמה ימים תהיה תמונה טובה יותר". 

"מודל המדינות הירוקות היה טוב ומי שתוקף את זה לא מבין את זה. סגרנו לאור המוטציה הבריטית, מי שנכנס הולך למלונית ואנחנו מתמודדים עם הבעיה שאנשים לא שומרים על הבידוד. זה עשה נזק? כן זה עשה נזק - מדינות לא דמוקרטיות יכולות לעשות צעדים נוספים. בסוף הדרך היחידה להוריד תחלואה בקצב ההדבקה הזה עם הווירוס החדש, זה סגר. אני שמח שפעלנו בצורה הכי אגרסיבית שאפשר בשדה התעופה. כן עובדים מהר וכן פועלים וכן מורידים את התחלואה", הוסיף קיש.