אמש הפתיע השר זאב אלקין את המערכת הפוליטית, כשהודיע על עזיבת הליכוד, התפטרות מהכנסת וחבירה למפלגת "תקווה חדשה" בראשות גדעון סער, כשהוא מותח ביקורת חריפה על ראש הממשלה נתניהו. הבוקר (חמישי) שוחח ח"כ עוזי דיין מהליכוד עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM על התחושות בליכוד לאחר המהלך.

מה אתה אומר?
"לא נעים לא נורא. אלקין גם סותר את דבריו, איפה היית עד עכשיו? אתה היית שם במרכז העניינים, ואני אגיד לכם, אלקין לא שווה שלושה מנדטים". 

אמרנו שלא, אבל אולי תחושת המיאוס מנתניהו כן שווה שלושה מנדטים?
"גם כשהוא אומר את הדברים האלה, יש פה אכן מאבק חריף ואנחנו מוכנים לו. הליכוד לאורך זמן לא מפסיד בבחירות".

זו עדות מהבית שרה"מ גורר לבחירות משיקולים אישיים, זה אדם רציני. 
"אצל אלקין, האגואיזם ניצח את הרצינות, כי הוא סותר דברים שהוא אמר קודם. זו מערכת בחירות, דבר אחד אני מסכים לגמרי, מערכת בחירות הזויה, אבל הוא מפנה את האצבע המאשימה למקום הלא נכון, ואני חושב שמה שקורה כמגמה זה שכחול לבן מתחילים תהליך של התאבדות פוליטית".

יחצו עוד אנשים את הקו?
"זה חשש שהוא תמיד קיים במערכת כזאת, ובעיקר באנשים שאצלם הכול אישי, אבל אני דווקא לוקח בבוקר כזה דוגמה דווקא מאנשים אידיאולוגיים, לא אגואיסטים".

למה אגואיסט על אלקין? כי אמר את האמת?
"כי אני מסתכל בבוקר כזה על כל העוזרים של אלקין, שהודיעו מיד גם שהם מופתעים, אבל בעיקר שהם נשארים בליכוד ולא הולכים איתו לשום מקום".

אתה מהמתלבטים?
"אתם מדברים עם אדם... אם אתה במשפחת דיין ואתה נשוי רק פעם אחת זה מראה מה זה נאמנות".

משה דיין ב-77 עזב את מפלגת העבודה והלך למנחם בגין והצטרף לממשלתו.
"בוא נלך עד הסוף, משה דיין עזב אחרי שהעזיבו אותו".

לא העזיבו אותו, הוא קם ועזב אחרי פגישה עם בגין ועבר להיות שר החוץ בממשלתו.
"אני טוען שהעזיבו אותו, אני מהמשפחה. הוא הלך למען השלום עם מצרים, ואני לא צריך לעבור מהעבודה לליכוד".

התחושה הבוקר הזה ממה שאתה שומע בליכוד, תחושה קשה? יצא לך לדבר עם מקורבים לרה"מ או הוא עצמו שנראה נסער אתמול?
"יצא לי לדבר בלילה עם רה"מ, אני לא צריך מקורבים. זה מצב שלא נעים ולא נורא, צריך לזכור שרה"מ עסק בכלל בשאלה מה עושים עם הקורונה, איך ממשיכים את ההליכה לנורמליזציה, ענייני איראן".

לא הזיז לו? לא התרגש?
"לא אמרתי כמובן דבר כזה. אנחנו מוכנים ונכונים למערכה כזאת, הדבר החשוב ביותר שאמרתם הבוקר הוא בחירות 5. זה מראה כמה מצד אחד הבחירות האלה מיותרות ולא בגללנו או באשמתנו, אם אנחנו הולכים לבחירות 5-4 אני קורא לאנשים להצביע לפי צו ראשם אבל לאידיאולוגיה עם דרך, עם צדק, עם מסורת, ולא 'הכול אישי הכול אגואיסטי'".