יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, התראיין הבוקר (חמישי) בכאן רשת ב' והבטיח כי למרות פזילתו של ח"כ מנסור עבאס לכיוונו של ראש הממשלה נתניהו, הוא בטוח שהרשימה המשותפת תישאר מאוחדת ותרוץ יחד בבחירות: "אני לא מוותר על רע"ם". בנוסף אמר עודה: "כל מה שנתניהו עשה בעשור האחרון הוא לחבל בכל דבר טוב, בכל תקווה אפשרית - צריך להעיף אותו".

מה יהיה גורלו של מנסור עבאס?
"אני מאמין שאנחנו נתאחד. אנחנו בבעיה כבר מספר חודשים וכל כולי זה לאחד את המשותפת ולנסות לאחד את כולם בקו הנכון שהיינו בו בבחירות האחרונות. האמת שיש דברים רעים אך יכול לצאת מהם משהו טוב בהמשך. לא חושב שזה רלוונטי לכנסת הבאה כי המאבק הוא בעיקר בימין. חוץ מזה כל כך חשוב שכולם יבינו מאיפה אנחנו לוקחים את הלגיטמציה שלנו לא רק בהיותנו בני המולדת אלא רק בהיותנו אנשים דמוקרטיים ולעשות סחר מכר עם ראש הממשלה זה דבר שלא ממנו נובעת הלגיטימציה אלא דווקא מעמדות דמוקרטיות. יש לנו בעיה מסוימת ואני מבין ומפנים את זה ואני מאמין שהתנועה האסלאמית תקבל החלטה בכיוון הנכון בשבועות הקרובים ואני לא מוותר על רע"ם".

אני מאמין שמה שנעשה בחודשיים האחרונים זה לא הכלל אלא היוצא מן הכלל. הכלל של רעם זה נגד הימין ונגד הגזענות ונגד מי שהסית נגד אזרחים הערבים. אני לא מתכחש למה שרעם עשו אבל מאמין שזה היוצא מן הכלל ומניח שהמצפון ינצח. אני לא מפרשן את מנסור עבאס ואין לי ספק שכל מה שנעשה בחודשיים האחרונים פגע במשותפת ובכיוון הנקי שהתגאינו בו. אין ספק שזו הייתה פגיעה קשה. מאמין שרע"ם ישובו ויתאחדו אתנו ונרוץ ביחד ונתנצל בפני הציבור שלנו".

איימן עודה במחאה על האלימות בחברה הערבית

כמה מנדטים תביאו?
"נאחד את המשותפת ולא נהיה רחוקים ממה שיש לנו עכשיו".

גם כחול לבן תקעו לכם סכין בגב.
"הציבור שלנו הבין היטב הוא פגיעה גדולה בציבור שבחר בו ובתקופת הבחירות אמרנו שנחליט אם להמליץ או לא. אבל המצביעים יודעים שרק בנו הם יכולים לבטוח ולא יכולים לבטוח בכחול לבן או במפלגת העבודה, לכן לא התאכזבו".

יכול להיות שתמליצו על גדעון סער?
"אין מצב כזה בעולם".

מה יותר גרוע נתניהו או סער?
"אני חושב שמה שנתניהו עשה בעשור האחרון זה לחבל בכל דבר טוב, בכל תקווה אפשרית. צריך להעיף אותו, ממש. לגבי סער אין ספק שהוא לא טוב כלל וכלל. אנחנו לא פוסלים רק את נתניהו, יש אנטי ביבי - אנחנו נגד הדרך של נתניהו וסער הוא החלק מהדרך הזאת".