"כשיש סגר, מרחב גדול שנתפס בדרך כלל על ידי בני אדם מתפנה - וחיות בר נכנסות לאזורים מאוכלסים ומסתובבות שם ביותר חופשיות", אמר המדען הראשי של רשות הטבע והגנים, ד"ר יהושע שקדי, לקראת הסגר השלישי שבפתח. כלומר, הסגר אמנם מכניס אותנו לבתים, אך גורם לבעלי החיים לצאת אל הרחובות מבלי לחשוש לפגיעה בחייהם.

לדבריו של ד"ר שקדי, "בשני הסגרים הראשונים התגברה כניסת בעלי החיים לאזורי מגורים. בחיפה היו יותר חזירי בר, יעלים הגיעו למרכז המסחרי של אילת, יחמורים התקרבו לכבישים בגליל העליון, ובאזור הרי ירושלים היו הרבה יותר צבאים ויעלים". בנוסף לכך, הוא סיפר כי שני הסגר הראשונים שינו את התנהגות חיות הבר לטווח הקצר, אך המקרה עדיין לא בא לידי ביטוי בהגברת הריבוי. 

מספירות של חיות בר, שערכה רשות הטבע והגנים, על רקע הירידה החדה, של קרוב ל-50% מספר המבקרים באתרים ובשמורות, עלה כי לא חל גידול משמעותי בקרב מרבית מהמינים. כמו כן, מנתוני רשות הטבע והגנים עלה כי השנה חלה יציבות באוכלוסיית הצבאים, המונה כ־4,000 זנים שונים. באשר לאוכלוסיית היעלים, כ־400 מהם חיים במדבר יהודה, כ־250 בשדה בוקר והשטחים הפתוחים הסמוכים, כ־100 במצפה רמון וכ־100 בהרי אילת.