השב"כ התיר לפרסום כי נעצר היום (חמישי) חשוד במעורבות בביצוע הרצח של אסתר הורגן ז״ל ביער ריחן. החשוד פלסטיני מאזור ג׳נין נמצא בחקירת שב״כ. יתר פרטי החקירה נמצאים תחת איסור פרסום. בתוך כך, נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ערך היום ביקור תנחומים בבית המשפחה.

חשוד במעורבות בביצוע הרצח של אסתר הורגן ז״ל. צילום: דובר צה"ל

כזכור, כבר לאחר הרצח נרשמה התפתחות שעליה הוטל צו איסור פרסום. אתמול השב"כ קיבל במכון לרפואה משפטית באבו כביר את דגימות ה-DNA שנלקחו מהזירה ונדגמו במכון. עם זאת, על כל פרט מפרטי החקירה, כאמור, הוטל צו איסור פרסום.

בנימין הורגן, בעלה של אסתר ז"ל, מסר בתגובה ללכידת החשוד: "התבשרתי עכשיו על ידי שירות הביטחון הכללי שנעצר חשוד, אנחנו כמובן מחזקים את ידיהם, הייתי בטוח שזה יגיע במוקדם או במאוחר, הם עשו את העבודה בצורה נפלאה, ואנחנו סומכים את ידינו על כוחות הביטחון ומערכת המשפט, וכמובן מצפים שימוצה הדין עד תום, עם אותו רוצח נתעב, ואנחנו נתרכז בעשייה שלנו, להוסיף אור".

שר הביטחון בני גנץ כתב בתגובה לפרסום: "כפי שאנו עושים תמיד, הפעלנו את כל האמצעים של מערכת הביטחון ועצרנו במהירות את החשוד ברצח המזעזע של אסתר הורגן ז׳׳ל. צה"ל וכל כוחות הביטחון יגיעו לכל מחבל ויגדעו כל הרמת ראש של טרור בכל זמן ובכל מקום".

השר רפי פרץ אמר: "הבוקר בניחום אצל משפחת הורגן אמרתי לבני המשפחה כי אני סומך את ידי על כוחות הבטחון שישימו את ידם על המחבל שביצע את הפשע הנורא הזה. ‏ידע כל מחבל נתעב כי חיי יהודים אינם הפקר. ‏לא נאפשר לטרור להרים את הראש וכל מי שינסה לפגוע בנו, נגיע אליו".

שרת התחבורה מירי רגב צייצה: "‏מברכת את כוחות הביטחון וצה״ל על הפעילות המהירה שהובילה למעצר החשוד ברצח הנתעב של אסתר הורגן ה׳ יקום דמה. יידעו כל המחבלים וסייעניהם כי נרדוף אותם עד חורמה".

בת ה-50 שאותרה ללא רוח חיים בשומרון. צילום: מצלמות אבטחה

כאמור, אסתר הורגן, בת ה-50 שנרצחה ביישוב טל מנשה שבצפון השומרון ביום ראשון, הובאה ביום שלישי למנוחות בבית העלמין שקד שבהתנחלות טל מנשה בה מתגוררת משפחתה. המשטרה והשב"כ מעורבים בחקירת הרצח, ונבדק החשד שמדובר בפעולה על רקע לאומני. מצוד מתנהל אחר החשודים במעשה.

הורגן, תושבת היישוב טל מנשה בשומרון, יצאה את ביתה ביום ראשון בשעה 13:00 להליכה, ובשלב מסוים בשעות הלילה דיווח בעלה למשטרה כי היא לא שבה לביתה. בעקבות הדיווח, והעובדה שלא מוכר רקע של אלימות בתוך המשפחה, הוזעקו כוחות משטרה לאזור ופתחו בסריקות בניסיון לחפש אחריה. מאוחר יותר דיווחה חברתה כי היא ראתה אותה נכנסת ליער ב-13:50.

במהלך החיפושים היא נמצאה בצד הדרך ללא רוח חיים כשעליה סימני אלימות קשים. מחקירה ראשונית עולה כי גולגולתה רוצצה באמצעות חפץ כבד לאחר שככל הנראה הותקפה במהלך ההליכה. בשל התפתחות בהליכי החקירה, הוטל צו איסור פרסום כולל על החקירה לרבות פרטיה, שמות החשודים ופרטים נוספים. ידוע כי בחקירה מעורב גם השב"כ.