לטיף חתנה, בן 40 שחי בג'אמו שבהודו, סובל ממחלה בשם נוירופיברומטוזיס – מצב הגורם לו לגידולים חמורים ברקמות העצבים. למרות שהגידולים הלא שגרתיים של חתנה גדלים על כל גופו, הגדולים ביותר נמצאים על פניו והם קשים כל כך עד שהוא התעוור בגללם. בעקבות הגידולים, בכפר שלו חתנה מכונה "האיש ללא הפנים". צפו בקטע מתוך הסדרה "Born Different":

כחלק מהסדרה "Born Different", שעוקבת אחר אנשים עם בעיות מולדות שמשפיעות על חייהם, חתנה סיפר כי על אף שחווה התעללות קבועה על ידי זרים ופעם אף כמעט נורה על ידי ציידים שחשבו שהוא חיה, הוא "בר מזל". חתנה הוא גבר נשוי באושר ואב לשתי בנות, ובראיון לתוכנית הוא אמר: "אני שמח שאני נשוי כי כך אני מקבל תמיכה ויש לי מזל שיש לי שתי בנות שהפכו להיות התקווה שלי והן נותנות לי אומץ ומשמחות אותי". 

רוצים לצפות בעוד חלקים מהסדרה "Born Different"? כנסו וגלו 

חתנה נישא בשנת 2008 לאשתו, סלימה, שנולדה עם רגל אחת בלבד, ובעקבות הפגמים המולדים של כל אחד מהם, היחסים ביניהם פרחו. "אמנם לשנינו יש מוגבלות מסוימת אך אלוהים נתן לנו ילדות בריאות לגמרי", סיפר חתנה בגאווה, אף על פי שהרופאים קבעו כי ייתכן והמחלה תתפתח אצל הבנות בשלב מאוחר יותר בחייהן. בהמשך הראיון הוא הוסיף: "אני מאחל לבנות שלי לגדול בריאות ולקבל השכלה טובה וכך הן יבלו את חייהן באושר".

משפחתו של לטיף חתנה (צילום: צילום מסך יוטיוב)
משפחתו של לטיף חתנה (צילום: צילום מסך יוטיוב)

בעקבות הגידולים שצמחו עוד ועוד עם השנים על פניו, חתנה איבד את ראייתו והוא מתקשה לנקות את פניו בין כל הקפלים שנוצרו לו. "לעיתים קרובות אני צריך להגיד לאנשים לא לפחד ממני כי אני אנושי בדיוק כמוהם", אמר חתנה, לפני שסיפר איך כמעט נורה בידי ציידים. "חזרתי הבית ובדרך ראיתי כמה חמושים שראו אותי וכנראה חשבו שאני איזו חיית בר", הוא נזכר והמשיך: "הם הוציאו את הרובים וכיוונו אותם אליי, אך התחלתי לצעוק שאני בן אדם והתחננתי שלא ירו בי". 

ניורופיברומטוזיס הינה מחלה גנטית המשפיעה על אחד מכל 3,000 אנשים ונכון להיום אין תרופה או מניעה למחלה. כמו כן, גם בישראל קיימת עמותה שמטרתה למצוא תרופה למחלה שקרויה בקיצור NF.