הברקזיט יוצא לדרך: ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הודיע היום (חמישי) כי ‏הושג הסכם סחר לפרישת בריטניה מהאיחוד האירופי וכי לא תתבצע התנתקות חד צדדית ב-31 לדצמבר, מועד הברקזיט. ג'ונסון אף צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "ההסכם סגור". ההסכם יובא לאישור הפרלמנט הבריטי ב-30 בדצמבר. 

"לקחנו בחזרה את השליטה על גורלנו", אמר ג'ונסון בהצהרה לתקשורת. "אמרו לנו שזה בלתי אפשרי, אבל החזרנו לעצמנו את השליטה. נציב לעצמנו את הסטנדרטים, נוכל להחליט כיצד ואיפה לייצר משרות חדשות ונהיה מדינה ואומה עצמאית".

הוא הוסיף: "יהיה שינוי, אבל זה יהיה שינוי לטובה. נוסיף להיות חברים ובעלי ברית של האיחוד האירופי, המטרות שלנו נותרו משותפות ועידוד התחרות בינינו יועיל לכל הצדדים". גם ראש ממשלת אירלנד בירך על ההסכם ואמר: "העסקה שהושגה היא הכי פחות גרועה שאפשר". 

"החזרנו את השליטה בכספינו, בגבולות, בחוקים, בסחר ובמימי הדיג שלנו", אמר גורם ברחוב דאונינג. "הבאנו את העסקה הגדולה הזו לכל הממלכה המאוחדת בזמן שיא, ובתנאים מאתגרים ביותר. כל הקווים האדומים העיקריים שלנו לגבי החזרת ריבונות הושגו". עם זאת, פרטי ההסכם טרם פורסמו במלואם. 

נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין אמרה לעיתונאים: "זו הייתה דרך ארוכה ומפותלת אבל הגענו לעסקה טובה, הוגנת ומאוזנת וזה הדבר הנכון והאחראי לעשות עבור שני הצדדים".

הסכם הסחר עליו עמלו בבריטניה ובאיחוד האירופי זה תקופה ארוכה עוסק בעסקאות כלכליות הקשורות בבריטניה מוערכות בכמעט טריליון דולר בשנה, כאשר הבריטים ביקשו להותירו חף ממסים ומכסים. מאז משאל העם בתחילת שנת 2016 נפגע המטבע הבריטי באופן משמעותי, כאשר באחרונה הגיע המטבע לשפל של 4.3 שקלים.