ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים, התראיין היום (שישי) ל"יתד נאמן" והתייחס לבחירות העתידות להתקיים ולסוגיית הרכבת הממשלה."אנחנו מכירים את ההתנהלות של נתניהו, מכירים את ההתנהלות של בנט וגם של סער. להגיד לך שמישהו מהם הוא האידיאלי עבורנו? לא. אנחנו בהוראת גדולי התורה תמיד הולכים ברשימה עצמאית בנפרד מהקבוצות האלה, ואחר כך עושים את החשבון מה ריאלי מבחינתנו", אמר גפני. "לא נלך עם מי שלא יתן לנו את מה שחשוב לנו".

משה גפני מספר כיצד ניצלו חייו. צילום: ערוץ הכנסת

עוד התייחס לסאגת חוק הגיוס והציב אולטימטום ברור לכל מי שחפץ להיכנס עם מפלגתו לשותפות פעולה: "התנאי שלנו לכניסה לקואליציה הבאה יהיה שלא נצביע על שום חוק עד שלא יקודמו החוקים החשובים ללומדי התורה ובראשם חוק הגיוס".

גפני גם ביקר את מפלגת ימינה על כך שלא נכנסה לממשלה בצוק העתים: "בהנחה שהדיווח נכון ואכן היתה הצעה לימינה להצטרף לממשלה, זה באמת היה חוסר אחריות לסרב. אם הייתי במצב של בנט הייתי עוזב הכל ונכנס לקואליציה כדי להציל את ישראל מבחירות".

אך עם זאת, הוא הבהיר בראיון כי כרגע, נתניהו הוא המועמד האידיאלי עבורם. "בראש ובראשונה מרנן ורבנן גדולי ישראל שלט"א הם שמחליטים עברונו ואנחנו נציג בפניהם את כל הנתונים והעובדות ונפעל כפי שיורו לנו. אבל כרגע, זה פחות רלוונטי. כרגע אין אלטרנטיבות, וכרגע, אנחנו הולכים עם נתניהו".

כזכור, ביום שלישי התפזה הכנסת ה-23 לאחר שלא עבר חוק תקציב המדינה לשנת 2021 כנדרש. בתוך כך, ישראל יוצאת למערכת בחירות רביעית בתוך שנתיים.