חגיגות חג המולד החלו היום (שישי) ברחבי העולם ובארץ, בצל מגיפת הקורונה. בעוד הסגר השני והשלישי נושפים בעורפו של העולם כולו כמעט, יש את מי שיזם חגיגות צנועות מהרגיל, בתקווה לימים טובים יותר, תוך ניסיון לשמור על ההנחיות ובהן הריחוק חברתי. ככלל, נראה שמרבית התפילות המסורתיות בערב החג, עברו למתכונת מקוונת. 

בבריטניה, שבימים אלו מתמודדת עם ההתפשטות המוטציה הנוספת מבית "קוביד-19", יזמו בחבל הוולשי התארגנות לשיר מבעד לדלתות הבתים את ההמנון הלאומי של החג "לילה שקט". התושבים הוזמנו לשיר במפתן ביתם בשעה 19:00 (שעון מקומי).

שוק חג המולד בנצרת

ברשת אל-ג'זירה דיווחו כי בבית לחם, המוכר כמקום הולדתו של ישו, החלו בחגיגות שונות מהרגיל – הכנסייה בה נולד ישו, שלרוב מהווה את מרכז החגיגות, נסגרה למבקרים וטקס המיסה השנתי יערך במקום זאת באופן מקוון ורק מעטים יורשו להגיע פיזית למקום.

בחוף השנהב לעומת זאת, אלפי אנשים התאספו בכנסייה הגדולה בבירה יאמוסוקרו, על מנת לציין את המאורע. עם זאת, דווח כי המשתתפים בתפילה ניסו לשמור על כללי ריחוק חברתי, יחד עם כללי היגיינה כמצופה.  

חלון עם קישוטי חג מולד בבריטניה (צילום: REUTERS/Andrew Boyers)
חלון עם קישוטי חג מולד בבריטניה (צילום: REUTERS/Andrew Boyers)

באיטליה, הוחמרו המגבלות בעקבות התחלואה לאחרונה, שחלות גם בערב זה. חרף מצב התחלואה הקשה וצמצום החגיגות, החנויות הרבו בסחורות כך שיהיה לאזרחים לארוחת החג. הכנסיות הקתוליות האריכו את הטקס המסורתי, כך שהתפילות יצליחו להתקיים עד לסגר. האפיפיור אף הקדים גם הוא את החגיגות בוותיקן.

בארה"ב, תהיה זו הפעם האחרונה בה הנשיא היוצא דונלד טראמפ יחגוג את החג בבית הלבן. הוא צפוי לחגוג זאת בריזורט שבבעלותו בפלורידה. במקביל לכך, ברשתות האמריקאיות השונות דווח כי ישנה תחושת אכזבה, שכן החגיגות יעשו במהלך סגר וברקע תמותה גבוהה על בסיס יום-יומי. כמו כן, במהלך השבוע, המפלגה הרפובליקנית דחתה סיוע כספי נכבד בשל הקורונה, שנועד להקל על האזרחים.  

חג המולד באינדונזיה, תוך הקפדה על הנחיות הקורונה (צילום: Antara Foto/Nyoman Hendra Wibowo via REUTERS)
חג המולד באינדונזיה, תוך הקפדה על הנחיות הקורונה (צילום: Antara Foto/Nyoman Hendra Wibowo via REUTERS)