שרת המשפטים לשעבר איילת שקד התראיינה היום (שישי) לתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM והתחייבה, כך במילותיה שלה, לא לעזור לנתניהו לברוח מהמשפט המתנהל נגדו. "לא נתמוך בחסינות ובחוק צרפתי רטרוקאטיבי", אמרה שקד, שהסבירה בנוסף מדוע שותפה להנהגת רשימת ''ימינה'' ומפלגת "הימין החדש", נפתלי בנט, הוא המתאים ביותר לתפקיד ראש הממשלה בעת הנוכחית: "יש לו הכי הרבה ניסיון והוא מנהל טוב". למרות זאת, שקד סירבה לענות האם ישבו פעם נוספת תחת נתניהו כראש הממשלה, "התקשורת באובססיה על השאלה הזו", השיבה שקד.

בנט הכריז שהוא הולך להתמודד עם ראשות הממשלה. עם 14 מנדטים שאתם מקבלים בסקרים הוא באמת יכול לכבוש היום את השלטון?
"חד משמעית. תראה, אנחנו ראינו שבשבועיים נדדו מנדטים מפה לשם, ואנחנו נמצאים רק בתחילת מערכת הבחירות. אתה, שראית כבר הכל בחייך, מבין ששלושה חודשים זה המון זמן".

איילת שקד (צילום: אלוני מור)
איילת שקד (צילום: אלוני מור)

כלומר, אתם יכולים להגיע מ־14 מנדטים עד 30 אפילו?
"לחזור למה שהיינו קודם ולעמוד על בין 20 ל־22 מנדטים. הרי בסוף לא המפלגה הגדולה מרכיבה את הקואליציה, אלא זו שיש לה הכי הרבה ממליצים ותומכים מרכיבה אותה. אנחנו המפלגה היחידה שלא מחרימה אף מפלגה, ואף מפלגה לא מחרימה אותנו. מעבר לזה, בנט הוא האדם שהכי מתאים לתפקיד הזה. הוא מנהל טוב".

למה? בגלל שהוא היה שר ביטחון ושר חינוך? בגלל זה הוא יכול להיות ראש הממשלה? את יודעת איילת, לפעמים אני קצת נדהם מהטיעונים שלכם. ראיתי אותו עומד ואומר 'הייתי והייתי והייתי'. אז מה? אז זה מה שיהפוך אותו להיות ראש הממשלה? צריך עוד ניסיון.
"מכל הטוענים לכתר יש לו הכי הרבה ניסיון. בנט היה שר כלכלה, שר החינוך, שר הביטחון. הוא הרבה מאוד שנים חבר בקבינט, ובניגוד לאחרים שצמחו במסדרונות הפוליטיקה בנט הגיע לפוליטיקה מהמגזר הפרטי. הוא הקים חברה, הוא ניהל אנשים, הוא הוציא חשבוניות, ויודע מה זה באמת לעבוד בחוץ. עכשיו תראה ניסים, אנחנו נמצאים במשבר הכלכלי מהקשים שידעה מדינת ישראל. 800 אלף מובטלים, גרעון של יותר מ־100 מיליארד שקל. אי אפשר שרק פוליטיקאים יטפלו בדבר הזה. אנחנו צריכים פה אנשים רציניים". 

מה הוא לא פוליטיקאי? אני לא מבין.
"בנט הוא גם פוליטיקאי. הוא גם פוליטיקאי, וגם יזם, וגם מנהל, וגם מנהיג, וזה מה שחשוב. זה מה שמדינת ישראל צריכה היום. אני מסתובבת כל הזמן בארץ וראה אנשים שעולמם חרב עליהם. הקורונה עשתה משהו מעניין, יש אנשים שלא נפגעו בכלל, כמו המגזר הציבורי, ההייטק, תעשיית המזון, אבל בו זמנית יש כ־20 אחוז שחייהם פשוט נהרסו. לחמם נלקח, כבודם נרמס, וזה שנתניהו לקח את התקציב כבן ערובה במשחקים הפוליטיים שלו מול גנץ זה בלתי מתקבל על הדעת, ובלתי נסלח". 

אני מסכים איתך. בואי נתקדם, האם תלכו עם נתניהו?
"התקשורת באובססיה על השאלה הזו".

כי זו השאלה המרכזית.
"לא. כל הפוליטיקאים שיקרו סביב הנושא הזה, כולל יועז הנדל וצבי האוזר. אני גם אומרת לך שאם גדעון סער יצטרך להחליט האם להיכנס לסבב בחירות חמישי או ללכת עם נתניהו אז הוא ירוץ חזרה לנתניהו. אנחנו היחידים שמסרבים להיכנס למטחנה הזו".

את יודעת בתוך תוכך לאן אתם הולכים?  
"אני יודעת בתוך תוכי שנתניהו וגנץ צריכים לעוף הביתה, ואני חושבת שאנחנו צריכים להחליף אותם. אם העם ייתן לנו את הכוח אנחנו צריכים להקים כאן ממשלה רצינית, עם אנשים שמכבדים אחד את השני, ולא מזלזלים". 

אתם מוכנים להתחייב שלא תתמכו בחוק צרפתי?
"חד משמעית. אנחנו לא נתמוך בחוק צרפתי רטרואקטיבי". 

לא תאפשרו לנתניהו לחמוק מהמשפט?
"התשובה היא נכון. לא נתמוך בחסינות וחוק צרפתי. אנחנו היחידים שאומרים את האמת". 

בתחושה שלי אתם תצטרפו לנתניהו בסוף. למה? כי זה תסמונת האישה המוכה. היא תמיד חוזרת לבעל. 
"עובדה שאנחנו הוכחנו שלא, והיינו האופוזיציה הכי לוחמת מול הממשלה הכושלת הזו".

מה היה קורה אם היית מתמודדת לראשות הממשלה?
"כל דבר בעיתו. לעת הזו בנט הוא האיש המתאים לתפקיד".