יו"ר ימינה נפתלי בנט חשף היום (שישי) בראיון ל"אופירה וברקוביץ'" בקשת 12 כי ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר אליו לפני כשבועיים והציע לו להיכנס לממשלה וסיפר כי סירב להצעה ואמר לו שהוא כשל בתפקידו ויש להחליפו. הוא טען כי "נתניהו הציע לי להיכנס לממשלה כשר ביטחון. יכולתי לקבל את תיק הביטחון, להיות ממלא מקום ראש הממשלה ולקבל עוד שלושה תיקים".

בנט בביקורת על דברי ראש הממשלה

כשנשאל אם יצטרף לממשלת נתניהו לאחר הבחירות בתמורה לתפקיד שר ענה: "כמו לפני שבועיים כשביבי עשה בדיוק את זה, אני אגיד לו 'ראש הממשלה נתניהו כשלת, צריך להחליף אותך'. תודה על כל מה שעשית למען עם ישראל. אתה צריך לרדת בכבוד, לתת למנהיג ולראש הממשלה הבא לחלץ את ישראל כי אתה כבר לא יכול לאחד את העם'".

אז אתה לא הולך עם ביבי?
"זה תלוי בציבור. אם אין לי מנדטים אז מה אני אעשה?".

אם יש לך 20 מנדטים?
"אז אני ראש הממשלה הבא כי בשונה מכל המפלגות האחרות, אני היחיד שלא מחרים ולא מוחרם על ידי אף אחד".

בנט הוסיף שהוא מוכן לעשות ויתורים מהותיים. "אם יתנו לי את הכוח, אני מקים ממשלה ושם את הפוליטיקה בצד, כולל דברים שחשובים לי כמו ריבונות. כן אני, אבי הריבונות, שם את זה בצד".

סמוטריץ' ייתן לך?
"לא אכפת לי, זה יקרה. אני מנהיג המפלגה, לא אף אחד אחר".

בנט במליאה. צילום: ערוץ הכנסת

כזכור, ביום רביעי הודיע בנט כי בבחירות הקרובות הוא ירוץ במטרה להפוך את ימינה למפלגת השלטון ואותו, לראש ממשלת ישראל. בנט כיהן בעבר תחת נתניהו כשר הביטחון ושר החינוך.  "אני נשבעתי לעצמי שכאשר העם שלי ייקלע שוב למשבר, הפעם אהיה בעמדה בה אוכל להשפיע", אמר בנט. "השנה, נקלענו למשבר מטלטל, כל הדברים שאנחנו לוקחים כמובנים מאליהם. כשר הביטחון עשיתי כל שבידי כדי לשמור על הבריאות שלכם".

"נתניהו הוא עטור זכויות, אך ברגע האמת כשהיינו צריכים אותו יותר מכל הוא פשוט לא היה. עלינו להודות לו על שנים של עשייה וצריך להתקדם הלאה. זה לא הזמן לעוד מפלגות שיגידו מי לא, במקום שיגידו מה כן ולאן צריך ללכת. ישראל חייבת מנהיגות חדשה. לכן אני עומד כאן הערב ומודיע שאני מתמודד לתפקיד ראש ממשלת ישראל כדי להביא את השינוי. כדי להביא מנהיגות שרואה את האזרחים שלה ולא את עצמה".

במפלגת הליכוד מסרו בתגובה לבנט: "ראש הממשלה נתניהו מוביל את קבינט הקורונה למבצע החיסונים המהיר בעולם שיביאו את ישראל לצאת ראשונה בעולם מהקורונה. כל ההצעות של בנט נכשלו בעולם כולל באירופה שקרסה לסגרים עם אינספור מתים יותר מישראל".

מגדעון סער נמסר בתגובה: "תקווה חדשה בהנהגת גדעון סער תמשיך להציג את עמדותיה ותוכניותיה לעתיד ישראל ואין לה עניין להיגרר לקמפיין של השמצות, הכפשות ותגובות אישיות".