שר ההשכלה הגבוהה ומקורות המים וחבר הכנסת לשעבר זאב אלקין התראיין הערב (שבת) בתכנית 'פגוש את העיתונות' בקשת 12 וסיפר על החלטתו לעזוב את הליכוד ולהצטרף למפלגתו החדשה של גדעון סער. לדבריו, "נתניהו עובר טרגדיה בשנה האחרונה וניכר שהשיקול האישי הפך להיות הרבה יותר דומיננטי עבורו". עוד אמר אלקין כי "צריך לעצור את הטרלול במדינה ולהחליף את ההנהגה".

איך עבר הזמן מאז ההודעה?
"קיבלתי המון תגובות מחזקות ומפרגנות אבל הכי מעניינות הגיעו מהליכוד - נאצה ואכזבה ואני מבין את זה ולקחתי את זה בחשבון, כי זו החלטה מאוד לא פשוטה כי אהבתי את התנועה והפעילים. לא פחות מהנאצה- הסוג השני זה 'אנחנו נלך אתכם'. הסוג השלישי הוא תגובות הליכודניקים 'אנחנו לא יכולים לשים פתק אחר אבל כל מילה שלך נכונה'. אני חושב שבסוף אם אנשים מבינים שמה שאמרתי הוא נכון  הם יבינו שיש כאן מדינה ואני חושב שהיא וגורלה זה לפני הכל".

סרטון של המפלגה החדשה של גדעון סער

אלקין מתח ביקורת על "תרבות השיח" הקשה בימים אלה בליכוד והתייחס גם לבדיחות הרבה תפקידו כשר המים: "התרבות של השיח שלצערי היום פופולרית אצל כמה נבחרי ליכוד היא מצערת. זה לא הליכוד של בגין ושמיר שהאנשים אהבו ואותם נבחרי ציבור שיהיה להם לבריאות, אבל אי אפשר לרדת על התפקיד שלי ונתניהו יתחנן בפני שאוותר על ההתחייבות שלו מולי להיות שר האנרגיה עבור יובל שטייניץ. מי שיצר את התפקיד הזה עכשיו תוקף אותי".

כאשר נשאל אלקין כיצד הוא נטש את נתניהו כעת, לאחר שבעבר צידד בו וגיבה אותו אמר: "את יכולה למצוא ראיונות רבים ששיבחתי את נתניהו וגם בנאום שלי אמרתי שאני מאוד מעריך אותו על מה שהוא תרם למדינה כי הוא סופר מוכשר, אבל הוא השתנה מול העיניים שלי במהלך השנה האחרונה ותמיד היו בעיות, אבל המאזן בין התועלת למדינה ובין הדברים הבעייתיים תמיד היה לטובת המדינה, אבל בשנה שנתיים האחרונות קורה לו משהו. אני לא אנטי ביבי והערצתי אותו ואני מאוד מעריך אותו, אבל מה שקורה הוא טרגדיה. השיקול האישי שלו הופך הרבה יותר ויותר דומיננטי עבורו. לא היינו צריכים את הבחירות האלו בעלות של מיליארדים, הפצרתי בפניו לעצור את זה 'זה לא טוב לך ולליכוד', וכל מה שראינו אח"כ בכנסת היה חילופי האשמות. היציאה לבחירות שלישיות הייתה הסדק הראשון בינינו".

אלקין ציין כי תמיד היו בינו ובין ראש הממשלה עליות ומורדות, אך הוא תמיד הקפיד להותיר אותם בצד כי "העניין האישי שולי ולא מעניין". עוד הוא אמר על כך: "החלטתי לעזוב כשראיתי שהעניין האישי לוקח אותנו לבחירות וראיתי שזה חוזר עכשיו. אני לא יכול לבוא היום לציבור ולהגיד לו 'תצביעו לנתניהו' כשאני יודע שהבחירה הזאת תביא אותם לבחירות חמישיות ושישיות. כנראה שבאופן טרגי, השיקול האישי של נתניהו הופך להיות הרבה יותר דומיננטי בתהליך קבלת ההחלטות ולכן אמרתי צריך הנהגה אחרת". 

האם תשב בממשלה עם בנימין נתניהו?
"חד משמעית לא אשב תחת נתניהו בממשלה וגדעון אמר את זה בצורה ברורה ולא הייתי עושה את הצעד הזה אם לא הייתי כל כך משוכנע בעמדתי. הוא מקבל החלטות דרמטיות בנושאים מדיניים וביטחוניים ואי אפשר לדעת אם הוא חושב שזה מה שנכון או שהוא חושב שזה מה שיעזור לו בשיקול האישי. זה מצב מסוכן. ראיתי את זה גם בניהול הקורונה. כל האווירה שהוא מרגיש נרדף וחושד בכולם. את רואה איך זה מתנהל ואיך הליכוד נראה ואת שומעת את השיח של הליכוד. זה לא הליכוד של פעם".

לסיום אמר אלקין: "השאלה כרגע היא מי הבנאדם הנכון להוביל את מדינת ישראל ומול מה שראיתי בחדרי החדרים של קבלת ההחלטות אמרתי לעצמי שאני לא יכול לעשות את זה שוב. אני לא אנקוב בשמות אבל יש הרבה מאוד אנשים שבשיחות סגורות אומרים שהם לא מרוצים מהמצב. כל אחד צריך להחליט עם עצמו וזו החלטה מאוד לא פשוטה לעזוב את התנועה. הם לא אשמים בזה - חטפו להם את התנועה. בסופו של דבר האמת תנצח ומדינת ישראל לא יכולה להרשות את זה. עוד מעט יגידו שרצחתי, אנסתי וגנבתי כסף - זה הסגנון. צריך ממשלה שתדאג לאזרחים ותעצור את הטרלול הזה".