נשיא המדינה ראובן ריבלין נענה באופן חלקי לדרישת שדולת הנשים בישראל, להסיר את הפסל הנושא את דמותו של הנשיא לשעבר משה קצב משורת הפסלים שהוצבו בגן משכן הנשיא. הפסל נותר על כנו, אולם לבסיסו הוצמד שלט שבו מצוין כי הנשיא השמיני הורשע באונס ונאסר.

קצב הורשע לפני כעשור בביצוע אונס ועבירות מין נוספות. הוא נשלח לשבע שנות מאסר וב־2016, בתום ריצוי חמש שנים, שוחרר על תנאי. למרות מעשיו והרשעתו של קצב, גם ריבלין וגם קודמו בתפקיד שמעון פרס החליטו שלא להסיר את פסלו מגן המשכן.

עשר שנים אחרי שהורשע באונס: כך נראים היום חייו של הנשיא לשעבר משה קצב

תיאור מעשיו של הנשיא לשעבר משה קצב (צילום: שדולת הנשים בישראל)
תיאור מעשיו של הנשיא לשעבר משה קצב (צילום: שדולת הנשים בישראל)

בשלט נכתב כי "נשיאי ישראל הכריעו שיש להותיר על כנו את פסלו של הנשיא השמיני, אף שהורשע באונס ונאסר, מתוך מחשבה שאין לשנות את העובדות ואין להעלים את שנעשה. בראייתם הממלכתית, המאבק הנחוש למיגור האלימות נגד נשים מחייב להכיר את אשר אירע ולפעול לתיקונו. במדינת ישראל הכל שווים בפני החוק. מתוך כך, להרשעה ולקלון הכרוך בה ישנה משמעות ציבורית וחוקתית עמוקה".

יעל מרים סיני, מנהלת קשרי ממשל בשדולת הנשים, בירכה על היוזמה ואמרה כי "שמחנו לראות את השינוי שנעשה. זוהי דוגמה נוספת לכך שהנשיא ריבלין שם על ראש סדר העדיפויות את המאבק נגד פגיעות מיניות וביטחון אישי לנשים".