לחברת SkyX יש כלים אוטונומיים בלתי מאוישים, אשר סורקים שטחים עצומים, אוגרים ומנתחים מידע ממעוף הציפור - ומספקים תחזיות לגבי תשתיות אסטרטגיות באמצעות יכולות בינה מלאכותית ולמידת מכונה מתקדמות. 

התוכנה של SkyX יכולה להעלות תוכניות טיסה שונות למל"ט, לעקוב אחר מסלול ספציפי, ואף לעצור בדרך כדי לאסוף נתונים נוספים במיקומים קריטיים. בחברה עוקבים אחר המטוסים בזמן אמת ממרכז שליטה ובקרה שבטורונטו, קנדה, ומספקים תמונות ומידע
ברזולוציה גבוהה.

מערכת המודיעין של SkyX מסייעת לארגונים לייעל את השימוש בתשתית שלהם ולמקד אותם באזורים המועדים לבעיות, ובכך לחסוך הוצאות אדירות על סגל, תחזוקה וביטוח ולהפחית את הסיכונים הקשורים בנכסים מרוחקים.

"אנחנו מספקים לארגונים דאטה על נכסי נפט וגז, חשמל, סיור גבול, חיפוש והצלה. מערכת המודיעין האווירית אפילו תעזור לערים ולחברות ביטוח להתאושש מהר יותר מאסונות טבע, טורנדו, צונאמי, שריפות ועוד, ותסייע לאנשי הצלה למצוא נעדרים גם באזורים מיוערים או לפקח על שמורת טבע מפני ציד בלתי חוקי", מסרו מהחברה.

חברת SkyX הוקמה בשנת 2016 בטורונטו על ידי דידי הורן, מנכ"ל ויו"­ר הקבוצה, שמסביר כי "בזכות השילוב בין היצירתיות הישראלית עם יכולת השליטה, הניהול וארגון של קורפורייט אמריקאי וביצוע פרויקטים ביבשות שונות, אנחנו מביאים למהפכה בדרך שבה נאסף, מעובד ומופץ מידע מהאוויר ללקוחות".

החברה מעסיקה כיום עשרות עובדים ברחבי העולם, ולה סניפים בקנדה, ארה"ב, מזרח אירופה וישראל. מאז הקמת SkyX היא השלימה וביצעה פרויקטים בדרום אמריקה, אפריקה, אסיה וצפון אמריקה, תוך שיתופי פעולה עם חברות ענק אמריקאיות. לאחרונה חתמה SkyX על חוזה אסטרטגי וארוך טווח עם חברת נפט ציבורית המדורגת חמישית בעולם.

הורן מספר כי החברה מחפשת כעת להתרחב אל אזור המפרץ והאמירויות, שם הם יתמקדו במכירות, ייצור והפצה, חלק מתהליך
התרחבות דומה שיחל במהלך 2021 בארה"ב. SkyX החלה לאחרונה בהקמה של זרוע מחקר ופיתוח בישראל, ומגייסת כישרונות. "ערכנו הדגמה בסלון האווירי בדובאי כבר בנובמבר 2019 , וכבר אז סימנו את האזור כשוק אסטרטגי שבו הזדמנות משותפת להקמת פס ייצור מקומי ביחד עם הבאת הידע הטכנולוגי מבחוץ והפצה משותפת במזרח התיכון", מסביר הורן.

"מדובר במיקום מסחרי שיאפשר להתרחב בתחום הנפט והגז במזרח התיכון. החברה לא מחפשת רק השקעה אלא גם, ואולי בעיקר, שותף אסטרטגי איכותי כמו שאנחנו נוהגים בשאר אזורי המכירה".