נובִי גוֹד  ברוסית "השנה החדשה" הוא הגרסה הרוסית של ערב ראש השנה האזרחית. חג חילוני, שהמסורת שלו החלה בברית המועצות לשעבר, ומהגרים ממדינות ברית המועצות לשעבר ובני משפחתם לקחו אותו עימם למדינות אחרות בעולם. בשנים האחרונות הפך הנובי גוד לחגיגה אלטרנטיבית גם לישראלים שמאסו ממסיבות הסילבסטר ובחרו לחגוג בבית עם חברים ומשפחה, שולחן עמוס דליקטסים ועם מסורת אחת שמחה מאוד בלבד - המון וודקה.

מארז נובי גוד. קפה פופולר ורוסקי סטנדרט  (צילום: איליה מלניקוב)
מארז נובי גוד. קפה פופולר ורוסקי סטנדרט (צילום: איליה מלניקוב)

מיטב המסורת 
כמנהגה בשנים האחרונות, גם השנה יזמה וודקה רוסקי סטנדרט חגיגות לציון מסורת הנובי גוד וחברה לקפה פופולר ולשף אבי ביטון לקפה פופולר, שסגור מאז הסגר השני, במטרה להחזיר את השמחה לחיים וכך,  ב-31 בדצמבר קפה פופלר האהוב יפתח, לערב אחד חגיגי, בסטנדט הכי גבוה שיש, כדי לחגוג את השנה החדשה, בבית עם הלקוחות, עם מארז ייחודי שכולל את כל מה שצריך כדי לחגוג נובי גוד כהלכתו: 14 מנות שחלקן בפרשנות אישית ומקומית של שף ביטון (וללא מיונז) למאכלי החג, כולל זקוסקי מסורתי וחלקן מהתפריט של פופולר. מארז מיוחד של רוסקי סטנדט פלטינום (700 מ"ל), הכולל ערכת קוקטייל למוסקו מיול (כוסות נחושת שוות, ג'ינג'ר ביר, ליים ומתכון). קישוטי שולחן מסורתיים, משחק ברוח החג ועוד.

הערכים הנכונים 
"אני מת על הספיריט של הנובי גוד" אומר השף אבי ביטון, " היה לי את העונג לחגוג  כשגרתי במזרח אירופה. אז החלטתי להיכנס למטבח ולארגן ערב שנה אזרחית טובה ממש ללקוחות שלנו בבית. כי זה הספיריט של הנובי גוד. ערב שכולו סב סביב הערכים הנכונים: לחגוג בבית עם האהובים. להביט קדימה בתקווה. לאכול אוכל משובח, לשתות את הוודקה הכי טובה. ולקום עם כמה שפחות האנגאובר."

מארז נובי גוד. קפה פופולר ורוסקי סטנדרט  (צילום: איליה מלניקוב)
מארז נובי גוד. קפה פופולר ורוסקי סטנדרט (צילום: איליה מלניקוב)
החג הכי חשוב לרוסים 
אילן אביצור, מנהל אזור הים התיכון של חברת Roust (הקבוצה שרוסקי סטנדרט מצויה בבעלותה) מוסיף: "זו השנה השישית שאנו עושים את מהלך הנובי גוד. בשנה הראשונה לא כל כך הבינו פה מה אנחנו רוצים, ועם כל שנה שעוברת המסורת הרוסית צוברת תאוצה ואהדה בקרב הקהל הישראלי. במובן זה רוסקי סטנדרט היא נביאת המסורת בארץ. זהו החג הכי חשוב לרוסים ואותו הם חוגגים עם האנשים החשובים להם ולצד האוכל והשתייה הטובים ביותר."
 
"בתרבות הרוסית היחס לוודקה הוא כמעט כמו היחס שלנו ליין" מוסיף אביצור, "זה משקה שמלווה כל ארוחה והחיבור שלו לקולינריה מאוד חזק. על כן, ברור שהוא ה-משקה של חגיגות הנובי גוד.  כל שנה החגיגה היא בייתית ובנובי גוד 2021 אין מושלם מזה. לאור הנסיבות ידענו שהשנה נדאג להביא לאנשים את החוויה הביתה ובחיפוש אחר שותפים רצינו נציג קולינרי מהענף אליו רוסקי משתייכת, ענף שעוברת עליו שנה לא פשוטה. מיד התחברנו לערכי הבילוי והמוקפדות של קפה פופולר. השנה זו שעתה הגדולה של מסורת נובי גוד מאחר והמציאות הופכת חגיגה בעלת אופי שכזה להכרחית ובחיבור עם קפה פופולר ואבי ביטון הצלחנו לייצר חוויה שלמה ומוקפדת."

המחיר : 590 ש"ח למארז זוגי, בתוספת 30 ש"ח דמי משלוח 
פרטים נוספים והזמנות: כאן