הותר לפרסום היום (ראשון), לאחר 45 יום, כי העו"ד דורון לוי מתל אביב, נחקר בחשד כי סייע לאחים אמיר ואיציק דיין להציג מצגי שווא ולהתחמק מתשלום מסים בסך במשך שנים רבות, של למעלה מ-180 מיליון אירו. כזכור, שמם של המיליארדרים פורסם לפני כשבוע, והם נעצרו קודם לכן.

לוי הוא עו"ד ידוע וותיק שעוסק בתחום המיסוי הבינלאומי והנאמנויות. במסגרת החקירה של פקיד השומה חקירות תל אביב ברשות המסים, בעקבות מידע של היחידה למיסוי בינלאומי בחטיבה המקצועית ברשות ופקיד שומה חולון, ובשיתוף הרשות לאיסור הלבנת הון, עלה חשד כי האחים דיין, לקוחותיו של לוי, הציגו לרשות המסים מצגי שווא במטרה להתחמק מתשלום מס בגובה של מאות מיליוני שקלים באמצעות נאמנות בה משמש לוי מגן. לפי החשד, מדובר בעבירות מס במשך שנים רבות, תוך שימוש בתושב חוץ, וככל הנראה במסגרת נאמנות פיקטיבית.

בתוך כך, לפני כחודש, הגיעו חוקרי הרשות לביתו של החשוד ולמקום עבודתו, ערכו חיפושים ותפסו מסמכים רבים וחומרי מחשב. החשוד והאחים דיין נחקרו. כמפורט בבקשה, בידי היחידה החוקרת קיימות ראיות המצביעות כי לוי סייע לאחים להציג מצג שווא תוך שימוש במבנה נאמנות פיקטיבית ובתושב חוץ, כדי להתחמק מתשלום מס על נכסים וכספים. עוד צוין בתיק החקירה, כי לוי ניסה לשבש הליכי חקירה כשיצר קשר עם מעורבים בפרשה, כשהוא יודע שנפתחה חקירה גלויה נגד האחים דיין. לוי שוחרר בערבות בפרשה זו.