הסגר נכנס לתוקף: אלפי שוטרי משטרת ישראל ושוטרי משמר הגבול נפרסו הערב (ראשון) בהיערכות מיוחדת במוקדים רבים ברחבי הארץ לצורך פעילות פיקוח ואכיפת הגבלות התנועה וההתקהלות, שהוטלו עקב מצב התחלואה בקורונה. פקקי ענק ועומסי תנועה כבדים נרשמו בתל אביב עם כניסת הסגר לתוקף בשעה 17:00.

פקקי ענק בתל אביב עם הכניסה לסגר (צילום: אבשלום ששוני)

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס לכניסה לסגר ואמר: "זה דורש אחריות אישית מכל אחת ואחד מאיתנו. לצערי לא כל אחד נוהג באחריות. ראינו זאת היום בוועדת החינוך של הכנסת, בהחלטה האומללה לחדש את הלימודים בכל הכיתות - דבר שוודאי יאריך את הסגר. אבל אני סומך עליכם, אזרחי ישראל. אם כולנו ננהג באחריות נראה את האור הגדול בסוף המגיפה".
שר הבריאות יולי אדלשטיין על הכניסה לסגר השלישי

בין ההגבלות החדשות שאושרו: הגבלות על יציאה ממקום המגורים לצורך שהייה במקום מגורים של אדם אחר – למעט חריגות כדוגמת התחסנות, טיפול רפואי או סוציאלי, הפגנה, יציאה של עד 1,000 מטרים מהבית, העברת קטין בין הוריו הפרודים או העברת קטין שההורה האחראי עליו נדרש לצאת לצורך חיוני ואין אחראי אחר, יציאה למקום עבודה. מלבד חריגים אלו, הקנס המיועד לעוברים על ההנחיות הללו יהיה בסך של 500 שקלים. 

שלוש וחצי שעות אחרי כניסת הסגר התנועה בכבישים עדיין ערה, וגורמים במשטרה מציינים: "העובדה שיש תנועה ערה מצביעה על זה שהאזרחים נכון להיום לא ממושמעים. אנחנו נגלה סובלנות ונערוך הסברה אבל צריך להבין שצריך לכבד החלטות גם אם הן לא תמיד לרוחנו".

"היום הוא יום של הסברה ואין לנו כוונה להקשות על האזרחים או להיטפל אליהם, אבל מצד שני צריך שהציבור יפנים את ההנחיות ויגלה אחריות. לא לנצל את ימי ההסברה להתנהלות כזו, נותנים לציבור חוק והוא הופך את זה לגומי, מותח את החבל, סגר זה סגר וצריך ליישם אותו. אנחנו משתדלים להתנהל בסובלנות ושהציבור צריך לכבד בחזרה. תכבדו את אנשי המשטרה שנמצאים פה בשעות כאלו, גם אנחנו עם משפחות ומעבר למשימות הרגילות ואין טעם להיקלע לעימותים, זה לא הרצון של השוטרים". 

שוק הכרמל הומה אדם, רגע לפני הסגר. צילום: אבשלום ששוני

עיקר הפעילות המשטרתית תתמקד בפיקוח ואכיפת התקנות בדגש על התקהלויות אסורות, פיקוח ביצוע הבידוד של אנשים החולים והמבודדים והגבלות בתנועה בכל רחבי הארץ עם מחסומים שנפתחו במיוחד: 

צפון
כביש 70 צומת אחיהוד.
כביש 65 מחלף נטופה.
כביש 65 צומת מנחת מגידו.
כביש 65 צומת נחל חדרה 

מרכז
כביש 2 מחלף ינאי.
כביש 1 מחלף חמד.
כביש 431 מחלף ראשונים.
כביש 5 מחלף גלילות.

דרום
כביש 4 מחלף אשדוד.
כביש 25 צומת גילת.
כביש 25 צומת ערוער.
כביש 90 צומת יוטבתה.

המשטרה פורסת מחסומים לקראת הסגר (צילום: דוברות המשטרה)
המשטרה פורסת מחסומים לקראת הסגר (צילום: דוברות המשטרה)

המשטרה תגביר את הפעילות היזומה לפיקוח ואכיפה, הן במרחב הבינעירוני והן בתוך היישובים עצמם על ידי מחסומים קבועים החל משעה 18:30 וכן מחסומים מדלגים לצד סיורים בכניסות לערים ובתוכן, זאת במטרה למנוע התקהלות אסורה ויציאה אסורה של אזרחים למרחב הציבורי בניגוד לתקנות, וכן לפקח אחר פעילות תקינה של בתי עסק שהורשו לפעול ומנגד על אי פעילות של בתי עסק שפעילותם נאסרה. 

אלפי שוטרים יאכפו את ההגבלות (צילום: דוברות המשטרה)
אלפי שוטרים יאכפו את ההגבלות (צילום: דוברות המשטרה)

המשטרה הודיעה כי בעת כל אירוע חריג המצריך התערבות וטיפול משטרתי, יש ליצור קשר עם מוקד 100. לקבלת מידע, ניתן ליצור קשר עם מוקד המידע הארצי של המשטרה - מוקד 110 ולהתעדכן בערוצי הדיגיטל של המשטרה ומשרד הבריאות אודות התקנות וההגבלות.