איך אומרים? - סדר צריך להיות, גם אם בא לשאוג "יאללה, בלגן!". זה מה שקורה בעקבות כינון השלום עם אמירויות המפרץ הפרסי. מרבים להשתמש בשמה של דובאי ודי מתעלמים מכך שהגם שהיא הגדולה באוכלוסייתה, היא אחת משבע אמירויות האיחוד. ה"מקופחת" העיקרית היא אבו-דאבי ששטחה פי למעלה מ-15 מזה של דובאי, אוכלוסייתה לא קטנה בהרבה ממנה ובה ממוקמת הבירה. 

מי שקמה לריב את ריבה של ה"מקופחת" היא הזמרת לאה זלוטניק, שהעלתה ללינקטון את השיר "אבו-דאבי", פרי עטה, בערבית, כשדרכו היא משגרת חיבוק חם אל האמירות המדברית. בעזרת עיבוד לעילא ולעילא, אפוף באקזוטיקה ערבית, בביצוע נדב ביטון ונגניו המעולים, נוטעת בנו זלוטניק את התחושה, שהשיר נרקם באמירות, מה גם שעל העטיפה נראית דמותה עולה מחולות המדבר, כשברקע גורדי השחקים המודרניים של הבירה.

מה פתאום שיר על אבו-דאבי? - אני שואל את הזמרת תושבת ראשון-לציון.
"ברגע ששמעתי שהולכים לעשות את הדבר הזה שנקרא שלום עם מדינה שבכלל לא הייתה בתוכניות שלנו, ישר נדלקתי על העניין והשיר יצא לי מהבטן מילים ולחן", היא משיבה.

איך היה באבו-דאבי?
"לא היה. רציתי ולא יצא. חשבתי שאם תצא משלחת ישראלית לאמירויות, לטקס של כינון שגרירויות שם וכאן,  אין כמו  השיר שלי כדי ללוות את האירוע ולעשות שמח. בניגוד ל'ארץ נהדרת', שנתנו לחשוב שהטורטלים הצטלמו בדובאי ובסוף הסתפקו בנתיבות כתחליף, אני אמרתי מהתחלה את האמת, שבכלל לא הגעתי לאמירויות ונהניתי להקליט את השיר בכיף באולפן בבאר-טוביה של נדב ביטון, שהוא עילוי מוזיקלי. אגב, קיבלתי הלם כשגיליתי שיר נוסף שיצרתי עם נדב, בעברית ובתימנית, 'בואי, דודה', קוראים לו, כשהוא בלי ידיעתי במקום השישי במצעד מוזיקת עולם בתחנת רדיו בלונדון". 

ערבית, תימנית - וזלוטניק?!
"הזלוטניק אצלנו זה בעלי, איציק, שעלה מפולין. אני הגעתי לארץ בגיל שלושה חודשים מתימן ואבו-דאבי זה בכיוון. ערבית - אל תשאל אותי מאיפה אני יודעת. אני קולטת דברים. כשלמדתי לנגן בעוד אצל יאיר דלאל, שרנו בדואט שיר בדואי וזה יצא לי כאילו שנולדתי באיזה מדבר".

סיפורה האישי מורכב. זלוטניק, 61, גדלה בקרית-עקרון. הוריה נענו לנטיותיה האומנותיות ושלחוה לשיעורי מוזיקה בתל-אביב. הנסיעות לעיר הגדולה הפגישו אותה עם בעלה הראשון, גם הוא בן למשפחה תימנית. לדבריה, היא - "הרגשתי כמו ציפור בכלוב" - הייתה מתוסכלת מכך שלא ניתן לה לממש את עצמה בהופעות ונאלצה להסתפק בעבודה משרדית. לאחר חמש שנות נישואין חזרה לעקרון עם בתה הפעוטה.

מזלה התהפך כשידיד הציע לה לנסות משרה שהתפנתה בחברת דלק באזור מגוריה. גם שם בעבודה משרדית - ומבלי משים מצאה את אהבת חייה. הרומן עם הבוס, המבוגר ממנה בעשור, החזיר את האושר לה וגם לו. הוא למד הנדסאות מכונות וכמוה חווה נישואים שקרסו. שתי בנותיו ליוו אותם לחופתם.

עד מהרה היא הבינה שפגשה את האביר על הסוס הלבן. הוא גילה אצלה ערמת שירים ודאג שתוציא אותם כספר לצד עידוד לשובה לאהבתה למוזיקה. והסברו? - "כשגבר מוצא את האשה הנכונה, הוא יכול לבנות איתה ולמענה אפילו ארמון". היא התמקמה איתו בביתו הרב-מפלסי, שבו סידר לה אולפן הקלטות. זלוטניק יצאה לדרך עם שני אנשי מקצוע עם קבלות כמו המפיק המוזיקלי דורון פיקר וכמו גברי מזור כמנהל אמנותי. ב-97' היא הוציאה בגיל 38 את אלבומה הראשון וכעבור תריסר שנים נעצרה לאחר הופעת אלבומה הרביעי.

זלוטניק היא אם לשניים וסבתא נמרצת לארבעה נכדים. בתה הבכורה, אודליה, היא מפיקת אירועים ובנה, בן, שלמד הנדסת קול, חי בגליל. לדבריה, הוא ממשיך אותה במוזיקה, כשבמאזנו מספר שירים, שכתב, הפיק והקליט וכעדות אמו הגאה "הוא מוכשר כמו שד, אבל בכיוון מוזיקלי שונה".  היא ממשיכה להלהיב קהל, אבל למעלה מעשור לא הוציאה אלבום חדש. "איכשהו עברתי לכתוב לאחרים", היא מזכירה ומספרת שבין מבצעי שיריה היו ציון גולן וליאור פרחי.

מתי יופיע אלבומך הבא?
"זאת שאלה קשה. היום כבר לא עושים אלבומים. שולחים שיר ללינקטון ומתחילים לעוף. מי שהיצירה נמצאת אצלו מגיל 12, לא מפסיק לעולם".