מוחמד דאבח, אח ישראלי, מחזיק בשיא הישראלי לחיסונים נגד קורונה, כשחיסן עד כה 835 בני אדם. הבוקר (שני) הוא שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל את החיסון לקורונה (צילום: TPS)

אני מול מחשבון, 835 תוך חמישה ימים. 173 מחוסנים ליום, כמה שעות אתה עובד?
"אני, מיום שהתחלנו לחסן כאן במתחם של כרמיאל, עבדתי 12 שעות".

יש לך 14 מטופלים בשעה, כל חמש דקות בן אדם.
"כן".

איך עומדים בזה?
"ראשית כל הרצון שלי, קורונה זה מחלה שקצת פגעה באחים שלי, זה היה אתגר להסכים לחסן כמה שאפשר. יש לי אח שעובד בבית חולים ועד עכשיו הוא לא התאושש טוב מהמחלה, ויש לו בן רופא שיניים שעכשיו ברוך השם בסדר, הבן שלי נדבק לאחרונה כי טיפל בחולה, זה ממש המריץ אותי על מנת לחסן ולחזור לחיים נורמליים".

כל חמש דקות?
"כן, כן, אני 37 שנים עובד בשירותי בריאות כללית ויש לי ניסיון".

אבל איך מספיקים?
"זה ניסיון".

אתה מהמכאיבים?
"תשאל את האנשים, הלוואי ותוכל לשאול, תשאל את האחראים על המתחם ויגידו לך. חוץ מזה כשאני נותן את חיסוני השפעת כולם רוצים".

לבוא אליך להתחסן.
"ברצון, יהיה לי הכבוד".

גם אתה שיש לך מיומנות וכולם רוצים שתחסן אותם, לא צריך לנוח בין מטופל למטופל?
"אני, מרגע שנכנס אליי המטופל, אני מקבל אותו בחיוך עם כמה משפטים של צחוק, להרגיע אותו. תראו איזה יחס נוצר ב-3-2 דקות שאני מקבל אותו".

איך מנסה להפיג את המתח?
"אני שואל אם יש הוראות נגד לתת את החיסונים, מה נשמע, מה שלומך, איך אתה מרגיש, ותמיד מצחיק אותם. נניח בא בעל ואשתו, מושיבים את האישה ראשונה שתקבל את החיסון, אז אני עושה מזה צחוק, 'תגיד לי למה האישה יושבת בהתחלה ולא אתה?'".

מי חיסן אותך?
"אחות בשם שרית כרמלי, אחות שאנחנו עובדים יחד ובקשר טוב היה לי כבוד לקבל את החיסון ממנה".

היו תופעות?
"קצת כאב בזרוע ועבר".

אם אני פוחדת?
"אנחנו כבר שנה לא חיים נורמלי, אם יש לך נכדים, הורים, אחים ואחיות - את לא נהנית ללכת לבקר אותם? אי אפשר להמשיך לחיות ככה. אם אתה רוצה ללכת לחנות, אתה לא נהנה ורוצה לחזור הביתה ישר. אי אפשר לצאת לחו"ל, וזה התקווה היחידה כעת לצאת מהמצב. אין לנו פתרון אחר בינתיים".

ככל שעובר הזמן אנשים יותר רגועים?
"אנחנו חיסנו אלפים ובארה"ב ובעולם, לא דווח על שום תופעות לוואי חמורות, אפילו פחות מחיסוני השפעת, וחוץ מזה אני נותן להם דוגמה שאני התחסנתי. כל הרופאים שעובדים איתי התחסנו ופרסמנו בפייסבוק על מנת לעודד את האוכלוסייה".