עפר שלח, שהתפטר אמש מהכנסת לאחר שהכריז בשבוע שעבר על פרישה מיש עתיד והקמת מפלגה חדשה, שוחח הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM אודות המהלך שעשה ועל הדשדוש של המפלגה החדשה בסקרים עד כה.

עפר שלח מודיע על הקמת מפלגה חדשה יחד עם עו"ד רועי כהן (צילום: ערוץ כנסת)

כבר לא ח"כ?
"אני עדיין ב-48 השעות של התפטרותי".

איך תבלה אותן?
"בעבודה, יש לי מפלגה חדשה אני צריך להוביל ולהריץ אותה, אני עובד".

לא נוסע לבניין הכנסת?
"אולי בשביל להחזיר ציוד".

לא מצטער?
"ממש לא, אני חושב שהמהלך הוא נדרש ומתבקש וחיוני. יש סיטואציה, מתרקמת בפנינו סיטואציה שלאנשים בהשקפת עולמי היא מסוכנת. הכנסת הבאה הולכת להיות כנסת לפי המצב הנוכחי של למעלה מ-80 מנדטים ימין קשה. הרצון העז והמובן לחלוטין של המחנה שלי, המרכז-שמאל, להחליף את בנימין נתניהו מביא אותו לזה שאנשים שהצביעו כל חייהם עבודה ומרצ הולכים להצביע למפלגה של סער ואלקין והנדל והאוזר".

איך אתה מסביר את זה?
"בגלל שהדבר שגובר על זה הוא הרצון להחליף את בנימין נתניהו, שאני שותף לו ולא אהיה שותף לשום ממשלה של נתניהו".

אתה לא עובר את אחוז החסימה.
"מאה אחוז, רק התחלנו. הדבר שברור לי הוא שיש מספר גדול של מנדטים שמה שהם רוצים לראות זה את הערכים שלהם, נקרא לזה ערכי שמאל לטובת העניין, מיוצגים גם בממשלה שבראשה יעמוד גדעון סער. הם רוצים לראות את מה שהעבודה הייתה פעם".

אתה רואה את עצמך מגיע לארבעה מנדטים?
"זה בהחלט אפשרי וזה קרה. אני לא מסתיר את זה שאני שואף לחיבורים, ניסיתי לעשות את זה עוד לפני שיצאתי".

אז אתה לא מתכוון להריץ מפלגה באמת, אלא מנסה לשפר עמדות.
"אין סתירה בין הדברים".

לא מכחיש?
"לא מכחיש שאני רוצה חיבורים, מי שלא רוצה חיבורים הוא מטורף פוליטית. אבל אני אומר שאת החיבורים האלה צריך להוביל סדר היום שאני מוביל".

בראש החיבור הזה אם יקום אתה עומד?
"אני לא מנהל עכשיו איתכם משא ומתן. יצאתי רק אתמול, היום אני בגודל של מפלגת העבודה ובדרך למעלה".

עם חיבור לחולדאי ולניסנקורן זה 7.
"מאה אחוז. לכן אני אומר, זה מה שצריך לקרות ולאו דווקא עם האנשים שהזכרתם. הנקודה היא סדר היום, האם יבואו האנשים שמאמינים בסדר היום הזה ויתייצבו ביחד".

מי הם האנשים?
"כל האנשים שיבואו, בסופו של דבר אני מאמין שכל האנשים שרואים כמוני את התמונה הזאת, רואים כמוני את הבעיה שיש בכנסת סופר ימנית ובממשלה סופר ימנית, ובזה שמצביעי שמאל רצים היום ימינה כדי להחליף את נתניהו, ותעמוד מולם אלטרנטיבה שגם תהיה שותפה להחלפת נתניהו וגם תייצג את הערכים שלהם הם יבואו".