באתר העתיקות פומפיי שבאיטליה, שנקברה בהתפרצות הר געש בנת 79 לספירה, הארכיאולוגים המקומיים חשפו דוכן שמור לממכר מזון רחוב, מעוטר בציורי קיר מרשימים, ובתוכו שרידי מאכלים אשר נותרו מהיום שבו התפרץ הר הגעש וזוב והחריב את העיר המפורסמת בשנת 79 לספירה. אלא שעם הצבעוניות הרבה ושמחה שעל מזנון החטיפים, נמצאו גם כתובות נאצה הומופוביות. צפו בתיעוד הממצא הארכיאולוגי החדש:

דוכן אוכל בן 2,00 שנה התגלה בפומפיי ועליו הערות הומוסקסואליות (צילום: רויטרס)

תיירים שגנבו חפצים מאתר העתיקות החלו לחוות טרגדיות בחייהם וטענו כי מדובר "בקללת פומפיי" | כנסו וגלו מה קרה שם

התרמופוליום, הגרסה הרומית לדוכני מזון מהיר ברחוב, התגלה בשנה שעברה באזור החפירות V, מול "פונדק הגלדיאטורים", וחלק ממנו הוצג לתקשורת. בחודשים האחרונים, על אף הסגר, נמשכו העבודות במקום ובסוף השבוע נחשפה החנות במלואה. על החלקים החיצוניים של הדוכן המפותל מופיעות פרסקות (ציורי קיר), שבין השאר מציגות את דמותה של נימפת הים, נראיד, רוכבת על סוס ים, בנוסף לציור של תרנגול וברווזים לקראת בישול. 

ציור על דוכן האוכל שהתגלה בפומפיי (צילום: רויטרס)
ציור על דוכן האוכל שהתגלה בפומפיי (צילום: רויטרס)

ציור נוסף מראה כלב קשור ברצועה ולידו נותרו סימני גרפיטי של קללה, ככל הנראה נגד אחד העובדים בדוכן העתיק. על פי הדיווח באתר Telegraph, ההשמצה מיוחסת לעבד יווני משוחרר בשם ניקו, והיא קוראת: "NICIA CINAEDE CACATOR". על פי הארכיאולוגים, הקללה היא קונוטציה שלילית הומוסקסואלית הנגזרת מהקללה העתיקה "קטמיטים", כך נקראו נערים מתבגרים שהוחזקו על ידי גברים מבוגרים על מנת לספק אותם מינית – כלומר, מילה נרדפת לפדופיל בימינו.

ציור של נימפת הים רוכבת על סוס (צילום: רויטרס)
ציור של נימפת הים רוכבת על סוס (צילום: רויטרס)

לרוב, הקטמיטים היו נערים עבדים וההיררכיה החברתית גרמה לכך שלא היה להם מנוס מההתעללות. מתיעודים קודמים עלה כי גם קיסר רומאי אחד, נירון, התאהב כל כך באחד מעבדיו עד שהוא הפך אותו לסרסור שלו והפריד אותו מאשתו. כמו כן, עוד התגלו במקום כדים לאחסון, כאשר באחד מהם היה יין, ובאחר שרידי עכבר, שככל הנראה חדר פנימה כדי לאכול זרעים. הארכיאולוגים מעריכים כי הכדים הנוספים באתר הכילו מנה משולבת של חזיר ודגים ועוד מרק או תבשיל של שבלולים, דגים וכבשה, אולם הם ממשיכים בבדיקות כדי לקבוע זאת סופית. כמו כן התגלו שרידים חלקיים של שני בני אדם.

"מלבד ההצצה הנוספת שהוא מספק לחיי היומיום בפומפיי, האפשרויות למחקר בתרמופוליום הזה הן יוצאות מן הכלל. בפעם הראשונה אזור כזה נחשף במלואו, ויש אפשרות לבצע את כל הניתוחים שהטכנולוגיה של היום מאפשרת", אמר המנהל היוצא של הפארק הארכיאולוגי - מסימו אוסנה, שהביע תקוותו כי ניתן יהיה לאפשר ביקורים בפומפיי כבר באביב הקרוב.